فهرست مطالب

در آرشیو گزارشات حسابرسی ، شرکت مورد نظر خودتان را جستجو کنید

به نام پروردگار بی همتا و عرض سلام و ادب به همه شما کاربران عزیز و ارجمند ، شاید یکی از ملزومات موفقیت در رشته حسابداری توانایی تحلیل و بررسی انواع گزارشات مالی و به دنبال آن اجرای تکنیکی جریانات حسابداری شرکهاست ، یعنی حسابداری که قصد مشاوره دادن به دیگر شرکتها و یا اشخاص را دارد باید چندین گزارش حسابرس مستقل را با دقت مطالعه کند و با نحوه تجزیه و تحلیل صورتهای مالی آشنایی و تسلط پیدا کند .

همچنین دانشجویانی که قصد دارند در مورد صورتهای مالی انواع شرکت ها اعم از پیمانکاری ، بازرگانی ، صنعتی و خدماتی تحقیقات بیشتری کنند و با نحوه انواع گزارش حسابرسی آشنا شوند نیاز به مطالعه عمقی و جزء به جزء صورتهای مالی استاندارد دارند . با توجه دسترسی خیلی مشکل به انواع گزارشات حسابرسی واقعی توسط حسابداران ، راه حل آسانتری برای این منظور پیشنهاد می شود .

سازمان بورس اوراق بهادار انواع گزارشات حسابرسی را در اختیار شما می گذارد

شما برای آشنایی بیشتر با این منابع بسیار مهم می توانید وارد سایت سازمان بورس اوراق بهادار به نشانی www.seo.ir شوید و در قسمت اطلاعات و آمار روی گزینه گزارش مالی شرکتها کلیک کنید که در ادامه تصویر زیر برای شما نمایش داده می شود که حالا شما می توانید منبع مورد نظر خودتان را پیدا کنید . شما باید در این آدرس ها منابع را جستجو کنید:

  • نوع صنعت
  • گروه
  • نام شرکت
  • نوع گزارش
  • سال گزارش

پیشنهاد میشود بخوانید: ۶ سوال مهم درباره سرمایه گذاری در بورس

با مشخص کردن نوع صنعت ، سمت و سوی بقیه گزینه مشخص خواهد شد ، مثلاً شما با انتخاب صنعت رایانه و فعالیتهای وابسته به آن می توانید به راحتی شرکتهایی که در این گروه قرار دارند را ببینید و انتخاب کنید ، پس از انتخاب نام شرکت دلخواه خود ، می توانید نوع گزارشات را تعیین کنید که معمولاً در سه بخش طبقه بندی شده است که شما با توجه به نیاز و نوع تجزیه و تحلیلی که می خواهید می توانید تصمیم گیری کنید ، این 3 بخش کلی عبارتند از :

  1. گزارش حسابرسی مستقل و بازرسی قانونی به انضمام صورتهای مالی
  2. گزارش هیات مدیره به مجمع عمومی عادی
  3. گزارش توجیهی افزایش سرمایه

اگر در ابتدای راه هستید و می خواهید فعلاً بر تجزیه و تحلیل صورتهای مالی و گزارشات حسابرسی مسلط شوید می توانید بر روی گزینه شماره 1 کلیک کرده و گزارش حسابرس مستقل ، گزارش صورتهای مالی به همراه یادداشتهای توضیحی را بررسی کنید . شما با استفاده از یادداشتهای توضیحی در گزارشات حسابرسی می توانید به نتایج خیلی خوبی در ترازنامه و صورت سود و زیان دست پیدا کنید . علی الخصوص می توانید در این شرکت ها ، نوع گزارشات و تاییدیه شرکت های پیمانکار صنعتی را انتخاب کرده و با جزئیات ارائه صورت وضعیتها به خوبی آشنا شوید.

امیدوارم با مراجعه به این سایت از امکانات خوب آن به نفع خود بهره ببرید و بتوانید انواع صورتهای مالی شرکت های مختلف را زیر نظر بگیرید .

برای همه شما عزیزان آرزوی توفیق روز افزون دارم .

میثم حاجی محمدی

پر بحث ترین مقالات مرتبط

دیگر مقالات مرتبط

9 پاسخ

  1. سلام خسته نباشین و خدا قوت
    من میخوام با توجه به صورت مالی شرکت های بورسی تحلیل بنیادی کنم و موضوع درس سمینارم اینه میشه منو راهنمایی کنین که از چه منابعی باید استفاده کنم.لطفا به ایمیلم پاسخمو بدین منتظرم متشکرم

  2. ببخشید اینو فراموش کردم :

    کجا میتونم اطلاعات مدونی در مورد حسابداری موسسات غیر انتفاعی بگیرم البته غیر از کتابهای حسابداری دانشگاه ، اطلاعات جدید و به روز میخوام که شامل دستورالعمل و آئین نامه های سالهای اخیر باشه

  3. سلام
    دوست عزیز یکی از محلهایی که من کارهای حسابداریشان را انجام میدهم یک موسسه خیریه است که در حال ساخت یک مجتمع آموزشیه ، خواستم بپرسم با توجه به اینکه این موسسات غیر انتفاعی هستند آیا باید در پایان سال حسابهای موقتشان را با سود و زیان بست یا خیر ؟ من مدتیه دارم پیگیری میکنم و دیدم که بعضی جاها حسابهای هزینه و درآمد را با سود و زیان میبندند و بعضی جاها حسابهای موقت را سال به سال منتقل میکنند تا نهایتا با کار در جریان ساخت بسته شوند ! خواستم چندتا سوال کنم که اگر برایتان ممکن باشد جواب دهید ممنون میشوم
    اول اینکه بگوئید کدام روش درست است دوم اینکه در مورد کدینگ و روش حسابداری موسسات خیریه یک توضیحی بدهید

    با تشکر

    1. سلام به شما
      ببینید طبق استاندارد شماره 9 ، آن بخش از پروژه که نیمه تمام مانده را می توانید در حساب مبالغ بازیافتنی ثبت نمایید ، به این صورت که مبالغ قابل بازیافت بدهکار و درآمد بستانکار خواهد شد .

  4. جناب حاجی محمدی
    ضمن عرض سلام ، از راهنمایی بسیار ارزشمند شما کمال سپاسگزاری را دارم
    موفق و پاینده باشبد
    محمود ایمانی – حسابدار

    1. سلام محمود ایمانی عزیز
      از حسن توجهت متشکرم ، خوشحالم که تونستم کمکی به شما دوست عزیز بکنم .
      در پناه حق و پیروز باشید.

    1. سلام سرکار خانم فرناز
      از حسن توجهتون ممنونم ، خوشحالم که تونستم کمکی به شما بکنم .
      موفق و پیروز باشید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع نامنویسی دوره حضوری آنلاین ۳۳ ام صفرتاصدمالیات ۱۴۰۲

آخرین بروزرسانی ها :

بروز ترین دوره ها :