فهرست مطالب

business-card-9

با سلام به همه شما بازدید کنندگان گرامی ، امیدوارم حالتان خوب باشد و استفاده لازم را از ارائه مطالب پرشین حساب برده باشید. در بخش قبلی اشاره ای به قوانین گمرکی شد  و سعی می کنم شما را با یکی از ابزار های شغل تجارت بیشتر آشنا کنم .

چون بر اساس قانون انحصار تجارت خارجی ، بازرگانی خارجی کشور طی صدور مقررات و ضوابطی خاص در انحصار و اختیار دولت می باشد ، از این رو اقدام به فعالیت در حیطه واردات و صادرات و انجام خدمات بصورت تجاری مستلزم داشتن کارت بازرگانی است که توسط اتاق بازرگانی و وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، طبق شرایط مشخصی صادر خواهد شد.

مشخصات کارت بازرگانی به این صورت است که این کارت بصورت دفترچه در اندازه مشخص شامل مشخصات اشخاص حقیقی و حقوقی به دو زبان فارسی و انگلیسی چاپ و صادر می گردد.

صدور این کارت توسط شعب اتاق بازرگانی در تهران و شهرستانها به نام متقاضیان صادر می شود و در صورت تایید توسط وزارت صنعت ، معدن و تجارت تمدید اعتبار خواهد شد. البته در موارد و شرایط خاصی واحدهای تولیدی فاقد کارت بازرگانی می توانند نسبت به واردات ماشین آلات و تجهیزات ، اقدام نمایند

.این دسته از واحدهای تولیدی با استناد به بند یک ماده 10 آیین نامه اجرایی مقررات ، غیر تجاری تلقی می گردند و می توانند در موقع لزوم و در حد نیاز ، بنا به تشخیص وزارت بازرگانی راسا” اقدام به ورود کالاهای فوق نمایند . در این حالت واردکنندگان موظف به ارائه مجوز موردی از وزارت صنعت و معدن بوده و پس از پرداخت مالیات کارت بازرگانی به میزان مقرر در ستون پرداختی اظهارنامه گمرکی می باشند.

شرایط و ضوابط کارت بازرگانی جهت ورود و صدور کالا بصورت مبادلات مرزی ، مناطق آزاد تجاری ، صنعتی و یا ورود کالا توسط کارگران و ایرانیان شاغل در خارج کشور ، دارای کارنامه شغلی و سرانجام مازاد کالای مسافری تابع مقررات خواهد بود.

صدور کارت بازرگانی مشمول 3 دسته از افراد می شود :

  • اشخاص حقیقی ایرانی
  • اشخاص حقیقی غیر ایرانی
  • اشخاص حقوقی

برخی از شرایط صدور کارت بازرگانی برای اشخاص حقیقی ایرانی عبارتند از :

  • داشتن برگ پایان خدمت و یا معافیت برای آقایان
  • دقاتر پلمپ شده و ارائه اظهارنامه ثبتی
  • داشتن حسابجاری در یکی از شعب بانک های داخلی
  • عدم اشتغال تمام وقت و رابطه استخدامی در وزارتخانه ها و نهادهای دولتی
  • عدم ورشکستگی به تقصیر و تقلب
  • عدم محکومیت کیفری

امیدوارم ارائه مطالب بتواند شما را با امورات گمرکی آشنا کرده باشد .

موفق و موید باشید.

پر بحث ترین مقالات مرتبط

دیگر مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع نامنویسی دوره حضوری آنلاین ۳۳ ام صفرتاصدمالیات ۱۴۰۲

آخرین بروزرسانی ها :

بروز ترین دوره ها :