فهرست مطالب

rwl9r54gz9hn0unheni2

به نام خدای بی همتا و سلام به همه شما تلاشگران عرصه تحصیلات تکمیلی ، دوستان کنکوری تقریباً در انتهای مسیر آمادگی برای آزمون ارشد 92 قرار گرفته اند و مطمئناً الان وارد مرحله رمور کردن خلاصه نویسی ها ، پکیج های آموزشی ، کنترل آزمونهای جامع و تستهای طبقه بندی هستند.
در این بین هستند دوستان پر مشغله ای که تازه ی خواهند شروع به مرور دروس کنند و بالاخره از آخر به اول برسند. این روزها کتابخانه های عمومی و خصوصی ، جای نشستن ندارند . من چند روزی را به تحقیق در مورد کاربران کتابخانه ای اختصاص دادم و سعی کردم با حضور در این مراکز در جریان روند تلاش دانشجویان و علاقمندان قرار بگیرم . اگر نمونه آماری را بصورت درصد نشان دهیم ، می توان اینگونه طبقه بندی کرد :
• 25 درصد از کنکوری ها جامعه بدون برنامه هستند که یا یکی دوماه قبل و یا هم اکنون دست و آستین را برای شرکت در آزمون بالا زده اند .
• 45درصد از آنها دانشجویان ترم آخر و فارغ التحصیل بوده اند که در ادامه روند تحصیلات تکمیلی قرار دارند .
• 30 درصد باقیمانده این جامعه کسانی هستند که تقریباً 7 الی 8 ماهی هست که شب و روز نداشته و به جز مطالعه و شرکت در آزمون های دوره ای ، ذهن خود را درگیر دیگر موضوعات نکرده اند .
من به نوبه خودم از طرف همه کاربران ، به تمامی این عزیزان خسته نباشیدعرض می کنم و برای همه آنها آرزوی موفقیت دارم . در اینجا قصد دارم یک نکته را یادآوری کنم .

fun449

نکته مهم و شاید تکراری در کنکور کارشناسی ارشد حسابداری ، تمرکز بر دروس ریاضیات و زبان است . شما چقدر برای این دروس وقت گذاشته اید و برنامه ریزی کرده اید؟ بیشتر دانشجویان و افراد کنکوری زمان خیلی زیادی را به حسابداری مالی ، صنعتی و حسابرسی اختصاص می دهند و بیشترین تمرکز خود را روی آنها قرار داده اند ، در صورتی که آمار سازمان سنجش به خوبی نشان می دهد داوطلبانی که درکنکورهای قبلی پذیرفته شده دانشگاه های دولتی با ظرفیت محدودتر بوده اند ، کسانی هستند که در دروسی مانند ریاضیات ، آمار و زبان حرفی برای گفتن داشته اند درصدهای متوسط در دروس تخصصی موفق شده اند .
شاید الان کمی برای پیگیری این موضوع دیر باشد، ولی مطمئن باشید که با یک برنامه ریزی منسجم در همین مدت کم و تمرین و تمرکز برنحوه پاسخ دادن به تستها ، می توانید امتیازات خیلی خوبی را از آن خود کنید .

یکی از پرسرعت ترین راه ها ، همان مطالعه و بررسی تستهای سال قبل و آزمونهای قبلی است که می توانید با تمرین بر روی حل تستها ، با نحوه طراحی آنها بیشتر آشنا شوید . در مورد زبان هم تا می توانید برروی کارتهای حفظ لغت به همراه تکرار تست های تخصصی تمرکز کنید و سعی کنید ، زمان استراحت پس از مطالعه دروس تخصصی را بر روی کارت لغات که بصورت جیبی تهیه می شود ، برنامه ریزی کنید .

در پایان امیدوارم با یک برنامه ریزی منسجم و بدون وقفه و کمبود ، کنکور امسال ر ا با موفقیت پشت سر بگذارید و رتبه ها و درصدهای خیلی خوبی را از آن خود نمایید .

انشاءالله ….

پر بحث ترین مقالات مرتبط

دیگر مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع نامنویسی دوره حضوری آنلاین ۳۳ ام صفرتاصدمالیات ۱۴۰۲

آخرین بروزرسانی ها :

بروز ترین دوره ها :