فهرست مطالب

IMAGE634846166541056711

به نام خدا و سلام به همه شما کاربران عزیز پرشین حساب ، یک مطلب کلیدی را در این بخش برای شما بیان می کنم و امیدوارم بتوانید به نحو احسن از آن در کار خود استفاده کنید . اصلیت خود را حفظ کنید ! ، بهترین عنوانی که بنظرم رسید برای این بخش انتخاب کنم . به زبان ساده شروع کنم ، و آن اینکه شما باید این موضوع را بطور کامل در ک کنید که تخصص شما حسابداری است ، در یکی از بخش های پرشین با عنوان شما حسابدارید یا کارمند اموراداری ؟ ، مطالبی درباره موضوع تمرکز کاری ارائه شد و شما تقریبا” با بوجود آمدن یک سری از مشکلات در شغلتان آشنا شدید .
در این بخش پیدایش مشکل دیگری را در بین شغل های تخصصی حسابداری که عامل اصلی آن خود حسابداران هستند را بررسی می کنیم . تعداد این مشکلات زیاد نیست ولی آمادگی افزایش را بزودی خواهد داشت . آغاز موضوع از اینجاست که فرض کنید با دریافت پست حسابداری وارد یک مجموعه می شوید . حتی شرکت ، حسابدار دیگری به غیر از شما نیز دارد ، بعد از مدتی که با امورات و موارد کاری آشنا می شوید ، شاهد یک سری تغییرات خواهید بود ، آن تغییرات چیست ؟

• سیستم حسابداری استانداردی در جریان کار نمی باشد .
• کنترل دقیقی بر روی وجوه نقد و صندوق صورت نمی گیرد .
• تفکیک هزینه ها به درستی انجام نمی شود .
• کارت ساعت زن به درستی با لیست کارکرد کارکنان لینک نمی شود .
• دارایی های ثابت به درستی کنترل نمی شود .
• پرینت های بانکی بدرستی مغایرت گیری نمی شوند .

و موارد زیاد دیگری که می توان در این فهرست قرار داد . حالا شما تقریبا” بعد از یک مدت کوتاه ، با مواردی مانند این ها روبرو می شوید ، تصمیم گیری شما در برابر این مسئله چگونه است ؟ همین قدر بدانید که نحوه عملکرد شما در این مقطع می تواند بازتاب خیلی خوبی برای آینده و ماندگاری در شرکت داشته باشد .

افراد در قرارگرفتن این پست با شرایط فوق 2 حالت کلی بیشتر ندارند ، دسته ای از حسابداران متاسفانه بی تفاوت نسبت به مسائل و فقط برای حفظ موقعیت شغلی همراه این مشکلات می شوند تا وقتی که در برابر حسابرسان قرار می گیرند و دیگر جای هیچ گونه توجیهی ندارند ، در اینصورت به یکباره تمامی زحمات خود را زیر سوال برده و جایگاه خود را با شک و شبهه روبرو می سازند . صحبت من در این بخش بیشتر با افرادی است که در دسته دوم قرار دارند ، دوستانی که خیلی علاقمند به آرایش و درست کردن تمامی این مسائل هستند .

untitled

این دوستان در ابتدا چند نکته را مدنظر خود داشته باشند تا بتوانند بصورت اصولی تر کارها را جلو برده و خد را رکن اصلی سیستم مالی شرکت قرار دهند . یکی از نکات صبر است ، بله صبر ، شما اگر کمی پس از ورود خود صبر پیشه کنید و بطور موقت نظاره گر مشکلات باشید ، هم بهتر می توانید تصمیم گیری کنید و هم بهتر می توانید یک به یک بر روی موارد کتمرکز شوید .

در ابتدا پس از گذرندان پست تماشاچی بودن ، به آهستگی دست به کارشوید ، مهمترین و بزرگترین مشکل را تحت کنترل قرار داده و با احتیاط و رفتار حرفه ای مناسب پیش بروید ، یک مثال میزنم تا بهتر بتوانید مطلب را لمس کنید ، فرض کنید در شرکتی که قرار گرفته اید که کنترل دقیقی و یا بهتر بگم لیست دقیقی از دارائیها ندارد ، مشکلی که اکثر شرکتها و کارخانه ها با آن روبرو هستند ، شما به یکباره نمی توانید همه آنها را سرو سامان دهید زیرا : هم تاریخ دقیق خرید و قیمت دقیق آنها را ندارید و هم کار بسیار عظیمی بوده و شما نمی توانید تمام کار خود را رها کرده و برای نظم دادن به این مشکل وقت بگذارید .

مناسب ترین رفتار این است که شما ساعت مشخصی را در بین ساعت کاری خود به لیست برداری از یک قسمت اختصاص دهید و اگر شماره اموال بر روی دارائیها چسبیده نشده ، می توانید شماره ها را همراه خود ببرید و پس از زدن شماره بر روی آنها ، شماره و نوع اثاثیه را در لیست خود یادداشت کنید ، طبقه بندی را هم فراموش نکنید ، شروع خوب شما در این طبقه بندی است که شامل موارد زیر می باشد :
• اثاثیه اداری و کارگاهی مثل میز ، صندلی ، پارتیشن و ..
• تجهیزات اداری و کارگاهی مانند کامپیوتر ها ، پرینتر ، دستگاههای برقی و …
• ابزار آلات سبک و سنگین

وموارد دیگری که شاید شما بهتر بتوانید با قرار گرفتن در محیط کاری بخوبی آن را به سرانجام برسانید . شما بعد از 2 ماه حدودا” می توانید نتیجه اولین حرکت بزرگ خود را ببینید و شروع به اصلاحات دیگر کنید .

امیدوارم با صبرو حوصله و مهارت خاص تمامی مشکلات را حل کرده و شایستگی های خودتان را اثبات کنید .

موفقو سربلند باشید .

پر بحث ترین مقالات مرتبط

دیگر مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع نامنویسی دوره حضوری آنلاین ۳۳ ام صفرتاصدمالیات ۱۴۰۲

آخرین بروزرسانی ها :

بروز ترین دوره ها :