فهرست مطالب

سلام و عرض ادب به همه کاربران گرامی ، با توجه اجراشدن ارائه گزارشات خرید و فروش در ورژن 3  ، اختصاص شناسه ملی به کلیه اشخاص حقوقی ایرانی اجباری شده و همه شرکتها و موسسات اعم از دولتی و خصوصی موظف به دریافت آن می باشند ، از این رو آیین نامه اختصاص شناسه ملی مصوب هیات محترم وزیران به شماره 16169ت39271 مورخ 29/1/88 همه اشخاص حقوقی ( دستگاه های اجرایی بخش خصوصی و عمومی ) را موظف به دریافت شناسه ملی اشخاص حقوقی نموده است ، با توجه به اجرایی شدن این آیین نامه از اوایل سال جاری ، انجام هرگونه معاملات دریافت و ارایه خدمات صرفا” با ارایه شناسه ملی امکان پذیر خواهد بود .

بدلیل اهمیت این موضوع مشمولین سازمانهای دولتی باید از طریق نمایندگان مشخص شده اقدامات لازم را بعمل آورند . فهرست نمایندگان این دستگاهها در سایت www.tax.gov.ir بطور دقیق مشخص شده است ، مهمترین فرآیند تخصیص برای کلیه اشخاص حقوقی مشمول دریافت شناسه ملی شامل موارد زیر است :

• کلیه شرکتها و موسسات غیر تجاری جهت ثبت و دریافت شناسه ملی به مدیریت ثبت شرکتهای سازمان ثبت اسناد و املاک محل اقامت قانونی خود مراجعه نمایند . لازم به ذکر است که شناسه ملی کلیه شرکتها و موسسات غیر تجاری ثبت شده در اداره کل ثبت شرکتها ، از قبل تولید شد ه است .( مراجعه به سایت www.ssaa.ir)

• کلیه احزاب و گروه های صنفی که با مجوز وزارت کشور تاسیس می شوند موظفند جهت ثبت و دریافت شناسه ملی به مدیریت ثبت شرکتهای سازمان ثبت و اسناد و املاک محل اقامت قانونی خود مراجعه نمایند . ( مراجعه به سایت) www.ssaa.ir

• ثبت و اختصاص شناسه ملی به کلیه مساجد و موقوفات از طریق سازمان اوقاف و امور خیریه انجام می شود . (مراجعه به سایت www.awqaf.ir)

• ثبت و اختصاص شناسه ملی به وزارت کشور ، استانداری ها ، فرمانداری ها و بخشداری ها ، از طریق صفحه اختصاصی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور در پایگاه مربوط و توسط نمایندگان پیگیری می شود.

N4540

• ثبت و اختصاص شناسه ملی به کلیه دانشگاه ها ، پژوهشکده ها ، مراکز و موسسات آموزش عالی دولتی توسط وزارت علوم ، تحقیقات و فن آوری و از طریق صفحه اختصاصی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور به انجام می رسد .

• ثبت و اختصاص شناسه ملی به کلیه دانشگاه ها ، پژوهشکده ها و مراکز آموزش عالی غیر دولتی و خصوصی توسط مدیریت ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری سازمان ثبت اسناد و ملاک محل اقامت قانونی انجام می پذیرد . ) مراجعه به سایت ( www.ssaa.ir

• ثبت و اختصاص شناسه ملی به کلیه بیمارستان ها ، درمانگاه ها و مراکز آموزشی و پژوهشی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی توسط آن وزارتخانه و از طریق صفحه اختصاصی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور به انجام می رسد. درصورتی که این نهادها متعلق به بخش خصوصی باشند می توانند از طریق مدیریت ثبت شرکت های محل اقامت قانونی خود اقدام نمایند .

• ثبت و اختصاص شناسه ملی به شهرداری ها و دهیاری ها از طریق سایت www.moi.ir انجام می گیرد .

• ثبت و اختصاص شناسه ملی به کلیه دستگاه های اجرایی ، سازمان ها و شرکت های تابعه آنها توسط ستاد دستگاه های مربوطه و از طریق صفحه اختصاصی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور ( امور توسعه دولت الکترونیک ) صورت می پذیرد.

در پایان این اطلاعیه لازم است به عرض حسابداران و همکاران عزیز برسانم که داشتن شناسه ملی خریداران و فروشندگان جهت درج اطلاعات در سامانه ماده 169 ( ورژن3 ) به عنوان یک آیتم اجباری تنظیم شده است ، پس لازم است هرچه سریعتر قبل از رسیدن به مهلت مقرر، اقدامات فوق  به انجام برسد.

پاینده و سربلند باشید.

پر بحث ترین مقالات مرتبط

دیگر مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع نامنویسی دوره حضوری آنلاین ۳۳ ام صفرتاصدمالیات ۱۴۰۲

آخرین بروزرسانی ها :

بروز ترین دوره ها :