فهرست مطالب

 

n00062148-b

به نام خدا و عرض سلام به همه دوستان و کاربران عزیز ، تعدادی از دوستان انتقادات ارزشمندی از وبسایت پرشین حساب کرده بودند در رابطه با اینکه مقالات ارائه شده در حوزه کارشناسی ارشد و دکترا خیلی کم است و پیشنهادات خیلی مفیدی ارائه دادند که حتماً از نظرات این بزرگواران استفاده خواهد شد . البته بزودی بخش آموزش پرشین حساب با همکاری چند تن از اساتید برجسته کشور تلاش می کند در راستای کارگاه های آموزشی تخصصی و مقالات حرفه ای مقاطع بالاتر گام بلندی بردارد .

اما موضوع این بخش اختصاص دارد به آزمون کارشناسی ارشد و چگونگی برنامه ریزی برای شرکت در این آزمون . من قصد ندارم در این بخش به تعیین هدف و مسائل و مشکلات شغلی در این رشته صحبت کنم ، بلکه مهمترین مبحثی که دراین مقاله قصد ارائه آن را دارم این است که :

با کارشناسی ارشد معامله نکنید !

معامله با کارشناسی ارشد از برنامه ریزی نادرست آغاز می شود ، شاید کنکوری ها هم چنین معاملاتی را انجام دهند . شاید خیلی این جمله را شنیده باشید که دانشجویان می گویند ، برای کنکور ارشد زبان را حذف می کنم و روی بقیه دروس تمرکز می کنم و یا می گویند تخصصی ها وزبان را بلدم و ریاضی را ضعیفترم و از تمرکز روی ریاضی انصراف می دهند .

azmoooon1-590x250

این نظریه طبق بررسی مشاورین آموزشی و اساتید غیر قابل قبول است ، شاید تعدادی از افراد هم تا حدودی موفق شده باشند ولی مطمئناً کار پرریسکی را انتخاب کرده اند . پیشنهاد می کنم برای همه دروس برنامه ریزی کنید و در هر بخشی که ضعیفتر هستید بیشتر کار کنید. به عنوان مثال درس زبان یکی از کاربردی ترین دروس برای ورود به کارشناسی ارشد است . در ارشد شما برای مطالعه منابع و یا مقالات ژورنال های خارجی و مرتبط نیاز به تسلط داشتن در زبان دارید . در ریاضیات هم همینطور به عنوان مثال شما برای تحلیل سیستم ها و بدست آوردن نقطه سربه سر باید بر فرمول ها تحلیلی آشنا باشید .

[box type=”success” align=”aligncenter” ]تمرکز بر دروسی که زیاد در آن مسلط نیستید می تواند شما را برای آزمون کارشناسی ارشد به خوبی آماده کند . به عنوان مثال برخی از دانشجویان در ریاضی و موضوعات آن مشکل دارند و شاید هم آن طور نتوانند در تست زدن سرعت داشته باشند .[/box]

تمرین ، تمرین ، تمرین

[box type=”warning” align=”aligncenter” ]منظور من از تقویت و تمرکز بر روی دروسی که ضعیف تر هستید ، این نیست که حتماً در کلاسهای تقویتی متنوع شرکت کنید و هزینه نمایید ، منظور من از تمرکز این است که در برنامه ریزی خود وقت بیشتری را به آن اختصاص دهید و تمرین بیشتری داشته باشید . تجربه به خوبی ثابت کرده است که تمرین کردن و تکرار کردن و حوصله خرج کردن مسائل خیلی مشکل و پیچیده به راحتی قابل حل خواهد بود .[/box]

بخش بعدی علاقمندی است . یعنی یکی از دلایل موفقیت اکثر دانشجویان ایجاد علاقه در این حوزه است . مطمئن باشید همه دانشجویان از همه دروس کارشناسی علاقه ندارند ، ولی برای رسیدن به هدف اصلی خود یعنی ورود به کارشناسی ارشد این علاقه مندی را برای خود نسبت به آن دروس خاص ایجاد کرده اند .

پس برای برنده شدن در این میدان : تمرکز ، تمرین و علاقه را فراموش نکنید .

موفق و موید باشید .

پر بحث ترین مقالات مرتبط

دیگر مقالات مرتبط

2 پاسخ

  1. با سلام
    با سپاس فراوان لطفا برای آمادگی کنکور ارشد و نحوه برنامه ریزی برای آزمون 94 هم مطلب بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع نامنویسی دوره حضوری آنلاین ۳۳ ام صفرتاصدمالیات ۱۴۰۲

آخرین بروزرسانی ها :

بروز ترین دوره ها :