فهرست مطالب

خیلی مهم است که درشغل حسابداری چگونه معرفی شوید؟ آیا بصورت یک بازیکن فیکس در زمین بازی می کنید و یا یک بازیکن خوب ذخیره در یک تیم خوب هستید؟یک حسابداری برای موفقیت در شغل حسابداری باید به دنبال یک چیزباشد! درخشیدن و دیده شدن. شغل حسابداری از حسابدارانی استقبال می کند که باغیرت به دنبال دیده شدن مهارت هایشان هستند.

در فوتبال همه بازیکنان آرزو دارند در یک تیم حرفه ای بازی کنند فکر می کنید چرا؟ چون دیده می شوند بله وقتی دیده شوند قیمت و قراردادشان متفاوت خواهد بود. ولی برخی از بازیکنان فقط ورود به یک تیم حرفه ای را هدفگذاری می کنند و خیلی برایشان مهم نیست که حتما فیکس بازی کنند و انقدر می مانند تا بالاخره کادرفنی عذرآنها را بخواهد.پس متوجه شدید تلاش برای بازی کردن چقدر مهم است! حالا درشغل حسابداری هم این مثال بخوبی مصداق پیدا می کند. یک حسابدارخیلی برایش مهم نیست که در کدام بازارکار و چقدر درآمد داشته باشد و فقط امیدش به یک حقوق مستمری است ولی یک حسابدار هم برایش مهم است که در کدام بازارکار وارد شود و در کدام سمت بدرخشد و بالاخره با چه نامی اورا بشناسند. قطعا وقتی درشغل حسابداری این نگاه را داشته باشید باید برای کسب درآمد عالی لحظه شماری کنید.

یکی از مباحثی که درشغل حسابداری سرزبان هاست ، نحوه قیمت گذاری بر انجام پروژه های  مالی است .منظور از پروژه های مالی جذب کارخدمات مالی و مالیاتی واحدها و اصناف بطور مستقل است.برای پاسخ به این سوال باید مثل بازیکن فوتبال عمل کنید اینکه هدفگذاری شما کدام تیم حرفه ای است؟ می خواهید در کدام پست بازی کنید؟ چقدر تکنیک دارید تا به یک تیم خوب راه پیدا کنید؟ در ادامه با چند تیپ درامدی شغل حسابداری اشنا می شوید و فقط یک نکته باقی می ماند اینکه شما در این تیپ ها با چه نوع تخصصی معرفی می شوید. مثلا در مشاوره مالی بیشتر چه عملیاتی را پیاده سازی می کنید : به عنوان مثال مشاور حسابداری شرکتهای بازرگانی فعال بورس در خصوص مدیریت تسهیلات مالی

راه ورود شما به این سبک در شغل حسابداری راحتتر است تا اینکه بی برنامه و کلی بخواهید وارد بازارکار شوید.اگر شما را با تخصص حقوق و دستمزد در حوزه پخش بشناسند به این معنی نیست که شما فقط در این حوزه مسلط هستید بلکه مهم این است که شما را اینطور بشناسند و ادامه راه با خود شماست که بقیه نیازمندی ها را بخوبی پاسخ دهید.

  • تیپ اول : مشاوره مالی

مشاوره مالی شامل 2 بخش کلی است . معمولی و VIP ، مشاوره عادی ، شامل مشاورینی می شود که تقریبا” استخدام یک یا چند شرکت هستند و طبق یک قرارداد پورسانتی و یا ثابت ، دستمزد دریافت می کنند . استخدام به معنی حضور تمام وقت نیست ، بلکه منظورم این است که هر موقعی شرکت طرف قرارداد درخواست مشاوره کند باید جلسه مشاوره انجام برگزار شود. این مشاورین می توانند وکیل مالیاتی شرکت ها باشند و در ازای انجام تعهدات خود پورسانتی نسبت به کل  ارزش کار را دریافت می کنند .

مشاوره VIP  بیشتر در زمینه کاری بورس و یا مشاوره های شرکت های بزرگ و فوق حرفه ای است . مشاوره بصورت ساعتی یا دقیقه بوده و زمان را خود مشاور تنظیم می کند. در حال حاضر مشاوره تحت وب هم در همین زمینه بخوبی فعالیت می کند . وب کم و گوشی همراه از دیگر ابزار کاربردی آن است . در ایران تعداد این دسته از مشاورین در زمینه حسابداری به نسبت دیگر کشورها کمتر است . نوسانات قیمت این مدل مشاوره بسیار زیاد است . از ساعتی 60 الی 70 هزار تومان شروع شده و تا ساعتی 350 هزار تومان و بالاتر ادامه پیدا می کند. موارد اجرایی آنها بیشتر سرمایه گذاری در بورس و مشارکت در سرمایه گذاری دیگر کشورها همچنین صادرات و بررسی نقدینگی شرکت های بزرگ است .

شغل حسابداری

  • تیپ دوم : معاون مالی

فکر کنم این کلمه را زیاد شنیده باشید ، و یا شاید خیلی ها با مدیر مالی اشتباه بگیرند. معاون مالی دارای جایگاه بالاتر از حسابرس داخلی و مدیر کل مالی یک مجمعه است . این پست بیشتر در دستگاه های دولتی مرسوم است ولی در برخی از شرکتها و موسسات خصوصی بزرگ هم کاربرد دارد . معاونین مالی معاون مدیر کل و یا رئیس هیات مدیره در یک مجموعه هستند . از نظر مانور کاری خیلی نظرشان در تصمیم گیری مهم است و بصورت مشاور مستقیما” در تصمیم گیری مدیران نقش دارند. از دیگر مواردی که باید ذکر کنم دریافت حقوق بسیار  بالاتری نسبت به دیگر مدیران بخشهای داخلی هستند. مدیر مالی باید تمامی گزارشات و اهداف مالی را زیر نظر معاون مالی انجام دهد.

  • تیپ سوم : آزاد کاران

این دسته از افراد هم به نظر من قدرتمند تر از دو گروه قبلی هستند و البته مدیون مشاورین تیپ اول می باشند و چه بسا بصورت مشارکتی باهم و در کنار هم مشغول فعالیت می باشند. این دسته از افراد ، دارای دید بسیار وسیعی نسبت به رشته خود  و نیز دارای هوشمندی فعال تری نسبت به بقیه می باشند. انجام کار و مدیریت زمان فقط توسط خودشان تعیین شده و در هزمینه ای که علاقه دارند به بهترین شکل ممکن آن را عملی میکنند. شاید قدرت و توانایی  آنها در یک دفتر شخصی ، وبلاگ و یا وبسایت بیشتر به چشم بیاید. تبلیغات و اعتبار آنها از انجام همین نوع موارد کاری است .

شغل حسابداری

  • تیپ چهارم : کارآفرینان حسابداری 

گروهی خیلی خاص با ایده های نو و عملی کردن آنها در دنیای واقعی . می توان به بزرگترین و جدیدترین کارآفرینی در زمینه امور مالی به سیستم اتوماتیک کنترل وبسایت ها اشاره کرد. یک نرم افزار که بطور اتوماتیک هم محاسبه میکند ، هم هزینه یابی ، هم آمارگیری و هم سود و زیان را کنترل و هدایت می کند . افراد کارآفرین بسیار روحیه قوی و مستعدی دارند و بخاطر عملی کردن تفکرتشان خاص شده اند. ما در حال حاضر نیازمند کارآفرینانی قدرتمند در زمینه حسابداری و حسابرسی هستیم که بتوانند خارج از چهارچوب و مقررات مالی ، پیچیده ترین مشکلات را با ایده های ساده حل کنند و کمک ارزنده ای به جامعه حسابداری نمایند . به نظر من یک نویسنده کتاب هم می تواند به عنوان یک کارآفرین مطالب با ارزشی را در قالب یک کتاب بیان نماید.

فقط توجه داشته باشید که برای رسیدن به این جایگاه ها بجای تصور حبابی و خیالات برروی تخصص و توانمندی خود وقت بگذارید. پرشین حساب هم در راه اندازی کسب و کار شما پیشگام است.

اگر می خواهید بدانید از کجا باید شروع کنید نیازبه یک برنامه ریزی قوی دارید (این برنامه دردوره غیرحضوری حسابداران ثروت آفرین دنبال می شود)

 

https://persianhesab.com/amoozesh/full-accounting-tax/

پر بحث ترین مقالات مرتبط

دیگر مقالات مرتبط

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع نامنویسی دوره حضوری آنلاین ۳۳ ام صفرتاصدمالیات ۱۴۰۲

آخرین بروزرسانی ها :

بروز ترین دوره ها :