فهرست مطالب

به نام خدا و عرض سلام به همه شما کاربران ، همینطور علاقمندان به مقالات تخصصی حسابداری ، ابتدا لازم است یک تشکر ویژه از همه کاربران داشته باشم که واقعاً استقبال خیلی خوبی از بخش قبلی که پیرامون نرم افزار هلو ارائه شد ، انجام دادند . یک موضوع را لازم می دانم برای شما و دیگر دوستان توضیح دهم و آن اینکه برخی از دوستان هم انتقاد شدیدی نسبت به این موضوع داشتند و طی تماس هایی با ما نظرات ارزنده ای را ارائه نمودند.

توضیح اینکه هدف و قصد ما از بخش نرم افزار های حسابداری در پرشین حساب ، تبلیغات نرم افزار و یا شرکت خاصی نبوده و تنها هدف ما از ارائه این نوع مطالب آگاهی دادن به کاربران رشته حسابداری در آشنایی با نرم افزار ها ی مختلف می باشد ، همینطور سعی می کنیم در حد توان تحلیل و بررسی مختصری  را خدمت شما بیان کنیم تا سطح معلومات علاقمندان بالاتر برود .

در این بخش یکی دیگر از این مجموعه ها را باهم بررسی می کنیم ، نرم افزار های مدیریت مالی پارسیان .

این نرم افزار از مجموعه نرم افزار های حسابداری پکیج شده می باشد که در 3 مدل روانه بازار شده است : نگارش ساده ، نگارش ویژه و نگارش پیشرفته

شاید تشابه اسمی پارسیان در دیگر نرم افزار های حسابداری هم وجود داشته باشد ، منظور ما از این مجموعه شرکت علوم و فناوری ارتباطات پارسیان می باشد . این مجموعه با مدیریت خیلی خوب و برنامه ریزی در مورد مشکلات بازار نرم افزار ها بخصوص نرم افزار های پکیج شده ، توانسته است بسته های خیلی کاربردی و خوبی را ارائه کند. منظور از نرم افزار های پکیج شده ، به نرم افزارهایی اطلاق می شود که شما برای خرید و راه اندازی نیازی به انعقاد قرارداد خرید و پشتیبانی با شرکت تولید کننده نرم افزار ندارید و تنها با سفارش و واریز مبلغ بسته مربوط ، آن را بصورت حضوری و یا پستی دریافت می کنید .

Pay

نکته جالب اینکه نگارش های ساده این نرم افزار هم امکانات خوبی دارد و توانسته است تبایغات خیلی خوبی را به نفع خود رقم بزند . البته در نگارش های ویژه و پیشرفته هم با اضافه کردن افزونه های کاربردی تر توانسته است مشتریان خاص خود را بدست آورد و فروش خود را چند برابر کند.

نگارش ساده پارسیان :

این نگارش که بیشترین استفاده آن در سیستم های فروشگاهی است می تواند حسابها را در 3 سطح کل و معین و تفصیلی تعریف نماید و گزارش هایی مانند بدهکاران و بستانکاران به همراه فیلترهای مشخص ارائه نماید .از دیگر آیتم های مهم این بسته عبارتست از :

  • محاسبه سود و زیان در بازه زمانی مشخصر
  • داشتن سامانه خرید و فروش و ثبت فاکتور
  • انواع جستجوها بین عناوین کالا و حسابها
  • ارائه امکانات دریافت و پرداخت و گزارش دادن چکها

در نگارش ویژه تمامی آیتم های نگارش ساده را شامل می شود به علاوه اینکه سیستم حسابداری انبار نیز به آن لینک شده است . از مهمترین موارد قابل ارائه در این بسته عبارتست از :

  • کنترل موجودیها و عملیات انبار گردانی
  • ثبت اقساط در فاکتور های فروش
  • ثبت عوامل کسورات و اضافات در فاکتور های فروش مانند ارزش افزوده
  • ثبت فرمول تولید

accCard

و در نگارش پیشرفته این نرم افزار سیستم حقوق و دستمزد را به همراه همه آیتم های موجود رعایت کرده است .

در پایان چند مشکل اساسی در این نرم افزار مشاهده می شود که مهمترین آن عبارتند از :

  1. محدودیت داشتن در تعریف حسابها به سطوح بالاتر و چند بخش شدن حسابهای تفصیلی
  2. محدود بودن در تعریف کدینگ حسابداری به دلیل سیستمی بودن بعضی از کدهای تعریف شده
  3. نداشتن پشتیبانی حضوری در شهرستانها ، همینطور قابل اتصال نبودن واحد پشتیبانی از طریق فضای اینترنت
  4. نداشتن سیستم های شبکه پیشرفته تحت وب

امید است توانسته باشیم تا حدی شما کاربران را با محیط این نرم افزار آشنا کنیم .

در صورت درخواست مشاوره رایگان در زمینه خرید و راه اندازی یک نرم افزار حسابداری مناسب با کسب و کارتان  می توانید از طریق بخش ارتباط با ما در همین سایت تماس حاصل فرمایید. 

پر بحث ترین مقالات مرتبط

دیگر مقالات مرتبط

12 پاسخ

  1. سلام
    من نماینده فروش پارسیان در منطقه خودم، جنوب فارس هستم
    حدود 8 سالی است که بصورت حرفه ای حسابداری کار میکنم و اکثر نرم افزارها را میشناسم و محاسن و معایب اونا رو هم میدونم.
    به جرات میگم یکی از 10 نرم افزار برتر کشور همین پارسیان هست و درجه بالایی داره.
    البته نه به صرف اینکه خودم نماینده فروش هستم اینو میگم، بلکه چون نمره ی بالایی داره من اینو واسه نمایندگی انتخاب کردم. در صورتی که نرم افزار هلو هم اسم و رسم و سابقه طولانی تری داره و هم به ظاهر مشتری پسندتره ولی خیلی با اشکال مواجه است.

  2. سلام

    ازنرم افزار پارسیان جهت امور ساختمان سازی استفاده میکنمو حقوق و دستمزد کارگران را چکونه وارد کنم.
    مچکرم

  3. با سلام در مورد نر افزار حسابداری پارسیان یک سوال داشتم که به نظر بنده این هم یکی از ایرادها ی اساسی این نرم افزار می باشد
    و ایراد:
    وقتی که تمامی مانده های اول دوره یک بنگاه اقتصادی را وارد می نمایید
    از فرمول حسابداری(دارایی=بدهی + سرمایه) استفاده نمی نماید و جمع مبلغ موجودی کالا اول دوره را که با یک فاکتور موجودی وارد می کنیم را با حساب سرمایه افتتاح می نمایدو تفاوت این دو را به حسابی به نام تراز افتتاحیه می برد.

    که به نظر بنده ایراد دارد زیرا از سرمایه برابر است با دارایی – بدهی.

    ضمنا اگر دقت نموده باشید سند شماره 1 را برای افتتاح حساب گذاشته در صورتی که در واقعیت احتمال اینکه بشود در اول سال جدید حسابهای سال قبل را بسته و به سال جدید اختصاص داد حداکثر 10% می باشد.

    حال اگر بنده اشتباه بیان نموده ام بنده را یاری نموده و باز خواهشمندم درصورت امکان جواب را به ایمیل بنده ارسال نمایید.
    با تشکر

    1. سلام حسن جعفری عزیز

      از مطالعه و نقد با ارزش شما ممنون . این مورد باید طبق استاندارد حسابداری بشه که امیدوارم مسئولین پر توان پارسیان اون رو برطرف کنند.

    2. دوست عزیز سلام . بنده حدود 12 سال هست که با نرم افزارهای حسابداری کار میکنم از کامپیوتر های آی بی ام تا کنون . سعی کنید با نرم افزار های قدرتمند کارکنید . چون قرار است نرم افزار به کمک حسابدار بیاید نه اینکه سنگی بر سر راهش . موفق باشید

      1. سلام دوست عزیز
        خیلی باعث خوشحالی است که دوست با تجربه ای مثل شما با این سایت آشنا شده است . در اینجا هدف معرفی نرم افزار های پر بازدید است . من هم با نظر شما موافقم . امیدواریم بتوانیم باهم همکاری بیشتری داشته باشیم .
        موید باشید.

    1. سلام کاربر گرامی
      از پیشنهادی که دادید سپاسگزارم ، بله با کمال میل ، بزودی مطالب جدیدی را در مورد این نرم افزار و دیگر نرم افزار ها منتشر خواهیم کرد .
      با عضویت در خبرنامه از ارسال آخرین مطالب این سایت در ایمیلتان با خبر شوید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع نامنویسی دوره حضوری آنلاین ۳۳ ام صفرتاصدمالیات ۱۴۰۲

آخرین بروزرسانی ها :

بروز ترین دوره ها :