فهرست مطالب

سلام کاربر عزیز

حال خوب شما را آرزومندم

وقتی شما رسیدید به این صفحه و الان در حال مطالعه این مطلب هستید نشان می دهد که در اینترنت مشغول جستجوی یک فرصت و یا چیزی بودید که شما را به هدفتان نزدیک کند. مطمئنا بی دلیل و برای تفریح بر روی آن کلیک نکرده اید. این عمل شما نشان می دهد که شما حرکت خود را به سمت حرفه ای شدن آغاز کردید.

تا حالا فکر کردید که چطور من میتوانید یک فرد حرفه ای تو رشته مورد علاقه خودم باشید؟ شاید چنین سوالاتی به ذهن من و شما برسد ، چقدر تا به حال به این موضوع فکر کردید؟ چقدر ما با معنی حرفه ای شدن آشنا هستیم ؟ افراد حرفه ای تو رشته ما چه کسانی هستند ؟ راه اصولی حرفه ای شدن چیست؟ و….

قبلا” توضیحات مختصری در مورد حسابداری حرفه ای مطالبی برای شما دوستان نوشتم . امروز بیشتر درمورد دستیابی به جایگاه حرفه ای ها با شما صحبت می کنم. من تا اندازه ای با چنین افرادی سرو کار دارم . جالبه که بدانید وقتی با آنها همکلام می شوید به قدری رفتار ساده ای در برخورد با شما دارند که فکر می کنید می توانید شما هم به راحتی یک فرد حرفه ای باشید. ولی واقعیت این نیست ، وقتی دقیق تر نگاه کردم متوجه شدم که همیشه و در همه شرایط افراد موفق حرفه ای نیستند ، ولی افراد حرفه ای می توانند همیشه موفق باشند.

اجازه بدید مثالی واقعی برای شما بزنم . یکی از دوستانم آدم خیلی خلاق و ایده پردازی است . با کارآفرینی تو یک سری جشنواره ها به موفقیت های خوبی رسیده است و قراردادهای مالی بزرگی را منعقد کرده است. خودش خیلی از دانشگاه رفتن ناراضی است  ، چون میگه وقتش رو خیلی می گیره و جالب اینکه تو کاراش حساب و کتاب منظمی تعریف نشده . من پیشنهاداتی به دوستم دادم که درکنار موفقیتش حرفه ای شدن را هم بدست بیاره :

  • مشخص کردن هدف و مسیر شغلی و کاری خودتان از ابتدا و رفتن داخل همان کانال و رشته
  • انتخاب رشته مورد علاقه به فعالیت کاری و شغلی خودتان در مقاطع تحصیلی
  • خواندن  دروس در دانشگاه و یا هر مقطعی که هستید با جدیت تمام حتی اگر به ناچار خارج از رشته فعالیت شغلی خود تحصیل می کنید.
  • مطالعه مطالعه مطالعه ، هرگز فکر نکنید بی رقیب هستید
  • استفاده از مشاوره شغلی و همگام شدن در انجمنها و جمع رقیبان
  • استفاده از یک سیستم حسابداری اصولی حتی اگر شخص باشید و حجم فعالیت کوچکتری دارید.
  • همیشه بابت درآمدهای بدست آمده خود هزینه پرداخت کنید مثلا” آموزش
  • استفاده از تبلیغات مجاز در کارها حتی اگر احساس می کنید خیلی یکه تاز هستید.

این برخی از مواردی بود که به ذهنم رسید و تجربه های خوبی بدست آوردم . نکته ای که از نوشتن این مطالب می خواستم بگم این بود که سعی کنید حرفه ای کارو بار خودتان باشید. یعنی قبل از اینکه دیگران و حتی کارشناسان بخواهند شما را حرفه ای و یک انسان موفق خطاب کنند ، خودتان از نظر خودتان حرفه ای باشید. به عنوان مثال حسابداری نباشید که بهترین حسابدار حوزه فعالیت خود است ولی هیگونه کنترل و نظارت دقیقی بر حساب و کتاب خود و کارهایش ندارد.

همیشه بهترین باشید و بهترین ها را برای دوستان خود بخواهید. امیدوارم در کنار شما عزیزان و دوستان همیشه موفقم صحبتهایی خوبی ارائه داده باشم .

میثم حاجی محمدی /پاینده و سربلند باشید.

پر بحث ترین مقالات مرتبط

دیگر مقالات مرتبط

2 پاسخ

  1. با سلام و احترام
    ممنون از شما ، اگه امکان داره بیشتر در مورد تجربیات ارزنده خودتون صحبت کنید با تشکر

    1. سلام جناب سلامت عزیز
      خوشحال میشم بتونم به شما و دیگر دوستان کمک کنم. بله حتما تلاشم را خواهم کرد.
      موفق باشید/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع نامنویسی دوره حضوری آنلاین ۳۳ ام صفرتاصدمالیات ۱۴۰۲

آخرین بروزرسانی ها :

بروز ترین دوره ها :