فهرست مطالب

هر نیم ساعت انتظار ۱۰۰ هزار تومان قیمت افت میکند!

در یکی از جلسات با چند تن از مدیران مالی در مورد حسابداری شرکتها و چالش های آنها جلسه داشتیم که آقای کاملی یکی از مدیران مالی به نکته خیلی خوبی اشاره کردند، به شرکتی جهت مشاوره دعوت شده بودند و همزمان یک فرد جهت استخدام سرپرست حسابدار مراجعه کرده بود و در بیرون از اتاق منتظر اتمام جلسه ما بود تا با مدیر مجموعه صحبت کند. نکته اینجا بود هر یک ربع انتظار ۱۰۰ هزار تومان از ارزش حق الزحمه این فرد کاسته می شد! منظور ایشان دقیقا ارزش گذاری و بها دادن آن به مجموعه به جایگاه استخدام حسابدار بود. در اینجا نحوه برخورد حرفه ای حسابداران در نوع ارزش گذاری تعیین کننده است.

خیلی خوشحالم که وقت میگذارید و مطالب را دنبال میکنید و هر روز به پیشرفت و جایگاه بالاتر می اندیشید. صحبت امروز من درباره یک درد قدیمی در بازار کار رشته مالی و حتی مالیاتی است. ارزش نداشتن نوع کار برای یک مدیر.همه به درخشش در بازار کار خدمات حسابداری فکر میکنند ولی نکته ای کمتر به آن توجه دارند نوع ارزش گذاری در حسابداری شرکتها می باشد.  اجازه بدهید با یک سوال موضوع را پیش ببریم : آیا مدیر مجموعه شما می دانند شما دقیقاً چه خدماتی ارائه می کنید؟ بله پاسخ واضح و مشخص است خدمات مالی و مالیاتی که شامل اسناد حسابداری و گزارشات و اجرای تکالیف مالیاتی است. ولی نکته مهم چیز دیگری است و اگر شما به اهمیت آن پی ببرید شاید برنامه ریزی دقیق تری در مورد روند اجرای خدمات حسابداری پیاده سازی کنید.

از برگزاری جلسات مستمر دوری نکنید!

همیشه به علاقمندان بازارکار شغل حسابداری این تاکید را دارم که تا زمانیکه ارزش کار شما در حسابداری شرکتها بطور واضح نمایش داده نشود ضمن اینکه صرفا وظیفه خود را انجام می دهید نوع کارتان روتین و عادی پیش می رود. شاید این جمله را شنیده باشید: برخی از حسابداران و حتی مدیران مالی می گویند قبل از استخدام خیلی به ما و حضورمان اهمیت می دهند و باصطلاح تحویل می گیرند ولی بعد از استخدام و حتی چند ماه مثل روز اول رفتار نمیکنند و کاملا عادی می شوند. من بخواهم در این خصوص اظهار نظر کنم دلیلش را ارزش گذاری عنوان میکنم. اگر در طول مدت همکاری با برگزاری جلسه مراحل پیشرفت کار و تاثیر حضورتان نسبت به قبل را برنامه ریزی نکنید حتما عادی تر از قبل خواهید شد.

پیشنهاد میشود بخوانید: بهترین زمان برای ثبت شرکت حسابداری چه زمان است؟

چگونه صحبت را شروع کنید ؟ 

فرض کنید الان خیلی اتفاقی با یک مدیر کارخانه در نمایشگاه بین المللی آشنا شده اید و می خواهید در مدت زمان خیلی کمی او را پرزرنت کنید، قطعاً ارائه کارت بی ارزش ترین کار ممکن برای مذاکره است چون کارت شما بعد از چند ساعت یا چند روز به دور انداخته می شود، شما حتما و تاکید میکنم حتما با یک جمله ارزرشی از تخصص خودتان کار را آغاز کنید مثلا اینطوری : سلام مهندس خوبید شما؟ واثقی هستم حسابدار رابین صنعت چه خوب شد که شما را در نمایشگاه دیدم چون برای مشکل بیشتر کارخانه ها برنامه ای دارم و مطمئنم تا حد زیادی به درد شما میخورد اگر زمان دارید که خیلی خلاصه توضیح دهم و اگر نه لطف می کنید کارتتان را بدهید من فردا برسم خدمتتان حضوری توضیح دهم .

حالا می پرسید چه طرحی ؟ طرح جدید لازم نیست فقط زوم کردن بر روی یک مشکل موضوع فعالیت است. یعنی شما با این آگاهی که خیلی از کارخانجات مشکل تلفیق دو سیستم ادواری و دائمی را دارند و شما حالا می خواهید با اصلاحات این کاررا مجزا کنید و مزیت های آن را تشریح کنید! این یعنی شروع یک مذاکره اثر گذار!

عرض من این است برادر یا خواهر گرامی، اگر وقت نگذارید که این مشکل چه عواقبی برای شرکت آقای مدیر دارد و شما چگونه میتونید بابت این یک مشکل وقت بگذارید، مطمئن باشید ارزش دیگر کارهای شما برای مدیر شفاف نبوده و مطمئناً مبلغ ذهنی خودش را بابت حق الزحمه پیشنهاد می کند البته این نکته مهم است که چقدر رزومه نقش بازی می کند ولی توجیه بی تاثیر نیست …..

عرضه حسابداری برای مدیران چگونه…؟

صحبت این بخش بیشتر اختصاص به مجریان فعال حوزه مالی دارد . برگزارکنندگان دوره ها و کارگاهها که با تبلیغات خیلی خوبی توانسته اند تا حدودی موفق باشند . همچنین استقبال زیادی از دورها و کارگاه های حسابداری و حسابرسی در این چند ساله اخیر شده است .

شما برای آشنایی بیشتر با نوع ارزش گذاری باید قبل از حسابداری شرکتها باید از انتظارات و چالش ها مطلع باشید و اصطلاحا فقط به دنبال کلیات کار خدمات مالی و مالیاتی نباشید.

حسابداری شرکتها و اصناف و مشاغل خیلی تفاوتی ندارد. مهم نوع چالش و نوع ارزش گذاری کار خدمات مالی و مالیاتی است. امیدورام با وقت بیشتر و تلاش مستمر مسیر خود را با سرعت خیلی زیاد در بازار کار حسابداری پیش ببرید.

پیروز و سربلند باشید

پر بحث ترین مقالات مرتبط

دیگر مقالات مرتبط

2 پاسخ

  1. سلام خسته نباشید شرح ماجرا اینکه برگ تشخیص مالیات تکلیفی تبصره 9ماده 53سال 95در دیماه 96 صادر وابلاغ شده که در مهلت مقرر اعتراض شد لذا برگ دعوت به هیات در دیماه 97 صادر وابلاغ گردید که قبل از جلسه هیات به اشتباه نسبت به مالیات ابلاغ شده که نصف آن مورد قبول بوده تمکین اعلام گردید برهمین اساس برگ قطعی مالیات در دیماه 97صادر ودر بهمن 97 ابلاغ گریده است سوال اینکه چگونه میتوان نسبت به ابطال تمکین وبه جریان انداختن ابلاغ دعوت به هیات اقدام کرددر غیر اینصورت نحوه اعتراض چگونه است راهنمایی بفرمائید

    1. با سلام خسته نباشید شما میتوانید با استناد ماده 251 قانون مالیات به سامانه مراجعه نمایید و اعتراض خود را ثبت نمایید فقط لازم به ذکر میباشد که مبالغ کوچک را مورد بررسی قرار نمیدهند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع نامنویسی دوره حضوری آنلاین ۳۳ ام صفرتاصدمالیات ۱۴۰۲

آخرین بروزرسانی ها :

بروز ترین دوره ها :