فهرست مطالب

Why-your-sales-process-is-key-to-successful-sales-management

به نام خداوند بی همتا  و عرض سلام ادب خدمت شما دوستان عزیز و ارجمند ، در خدمت شما هستم با ارائه یک نکته مهم که امیدوارم با رعایت آن بتوانید اظهارنامه قابل قبولی ارائه کنید. حتماً خیلی از شما از دوستان دارای شرکت حقوقی یا حقیقی در زمینه بازرگانی و خدماتی پیمانکاری هستید و اعلام اینکه چگونه درآمد خود را  اعلام کنید تا حددوی شما را نگران کرده است . درآمد یکی از مهمترین و اصلی ترین معیارهای محاسبه مالیات به شمار می رود و تاثیر مستقیمی در محاسبه سود و زیان و حتی بیلان یک ساله شما دارد.

همینطور ابزاری برای سنجش میزان مالیات شما از طرف ممیزین مالیاتی نیز محسوب می شود . قبل از هر چیز یک توصیه مهم به همه دوستان دارم و آن مطالعه کامل دستورالعمل اظهارنامه عملکرد می باشد که هر ساله از طرف سازمان امرو مالیاتیو از طریق سایت این سازمان در اختیار مودیان قرار می گیرد.

برای اطلاع از دستور العمل اظهارنامه عملکرد سالیانه اینجا کلیک کنید .

یکی از مهمترین نکاتی که کاربران باید در تنظیم اظهارنامه 31 تیر به آن توجه کنند مغایرت نداشتن درآمد آنها ست . معنی این جمله این است که شما باید در 2 نقطه میزان درآمد هایتان همخوانی داشته باشد. اول اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده و دوم گزارشات فصلی . بهترین حالت این وضعیت یکی شدن میزان درآمد های شما با مجموع 4 دوره مالیات بر ارزش افزوده و گزارشات فصلی است . بنابراین درآمد یا فروشی که شما به غیر از سایر درآمد ها در اظهارانمه مالیاتی خود ثبت می کنید باید با عدد حاصل از مجموع چهار فصلی که قبلاً گزارش داده اید یکی باشد.

حال اگر درآمد شما در حال حاضر برای ارائه اظهارنامه مالیاتی مغایرت داشته باشد باید ببینید اشکال اصلی کجاست؟  اگر معیار محاسبه درآمدی که است که اکنون صحت آن را تایید می کنید باید بلافاصله برای رفع این مغایرت در دوره مربوط به گزارشات فصلی و اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده اقدام کنید و عدد این چهاردوره را با مبلغ اظهارنامه سالیانه یکی کنید.

حالت بعدی هم همانطور که خدمت شما عرض کردم معیار قراردادن اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده و گزارشات فصلی است . هرآنچه در این دو سیستم گزارش نموده اید ملاک محاسبه شما قرا  می گیرد. اگر توجه کنید بنده اظهارنامه ارزش افزوده و گزارشات فصلی را توامان تاکید میکنم و علت این است که شما باید مبلغ فروش بدون مغایرتی را هم در سامانه ارزش افزوده و هم در سامانه ماده 169 اعلام کرده باشید و اگر اختلاف بین این دو سامانه می بینید بدون معطلی برای رفع مشکل اقدام کنید.

در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای یکایک شما دوستان ، از شما دعوت می کنم در صورت نیاز به آموزش مرتبط فرآیند مالیاتی ، مطالب زیر را مطالعه نمایید :

آموزش گام به گام مالیات بر ارزش افزوده

کارگاه غیر حضوری گزارشات فصلی به همراه تکنیکهای مهم 

آموزش نرم افزار TTMS ( نرم افزار گزارشات فصلی ) 

آموزش فوق پیشرفته مالیات بر ارزش افزوده 

 

پر بحث ترین مقالات مرتبط

دیگر مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع نامنویسی دوره حضوری آنلاین ۳۳ ام صفرتاصدمالیات ۱۴۰۲

آخرین بروزرسانی ها :

بروز ترین دوره ها :