فهرست مطالب

index

شما چقدر با موضوع فعالیت موسسه حسابرسی تامین اجتماعی آشنا هستید ؟

سلام دوستان ، شما به عنوان حسابدار و یا مدیر یک شرکت ، موظف هستید از چارچوب قانونی و نحوه پاسخگویی به حسابرسان سازمان تامین اجتماعی مطلع باشید و کسب اطلاع از ظایف و اختیارات این سازمان می تواند به شما در اجرای هر چه بهتر فعالیت تجاری کمک کند .

موضوع فعالیت و وظایف و اختیارات:

موضوع فعالیت مؤسسه عبارتست از تأمین نیازهای اساسی سازمان تأمین اجتماعی اعم از بخشها و واحدهای تابعه و غیره و همچنین فعالیت در امور خارج از سازمان (با اولویت انجام امور مربوط به سازمان) بنحوی که اختلالی در انجام وظایف مؤسسه نسبت به سازمان بوجود نیاید در زمینه حسابرسی، بازرسی و ارائه خدمات مالی و مشاوره مدیریت و همچنین تدوین و تعمیم اصول و ضوابط حسابداری و حسابرسی مورد نیاز آنها شامل:

1- امور مالی و حسابداری
2- امور مشاوره مالی، مالیاتی، مدیریت و بیمه ای
3- رسیدگیهای ویژه (مشتمل بر انواع بازرسی عملیاتی و مالی)
4- طراحی نظامهای اطلاعاتی مدیریت و حسابداری و استقرار سیستم
5- همکاری با شرکتها و واحدهای طرف قرارداد جهت استقرار سیستم های طراحی شده
6- انجام مطالعات و تحقیقات در امور مالی، اقتصادی و سرمایه گذاری، نشر و اشاعه نتابج حاصله
7- انجام امور انحلال و تصفیه
8- انجاام امور نظارت مالی بر شرکتها و مؤسسات
9- مشارکت با اشخاص حقیقی و حقوقی در زمینه انجام هر یک از فعالیتهای فوق.
10- استفاده از خدمات تخصصی و حرفه ای اشخاص و مؤسسات ذیصلاح عضو جوامع حرفه ای در زمینه های مرتبط با موضوع فعالیتهای مؤسسه.
11- انجام حسابرسی در امور بیمه ای و تهیه دستورالعمل های لازم برای تطبیق و اجرای مقررات و بخشنامه های سازمان تأمین اجتماعی در حسابرسی و عملیات مالی واحدها.

وظابف و اختیارات مؤسسه عبارتند از:

الف- انجام وظایف بازرسی و امور حسابرسی بخشها و واحدهای تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی اعم از واحدهای ستادی، شعب، بیمارستانها و واحدهای درمانی، مراکز اسناد پزشکی طرحهای عمرانی، شرکتها و سایر واحدهای تابعه و غیره …
ب- ارائه خدمات و مشاوره در زمینه های مالی و مدیریت و طرح و استقرار سیستمها در بخشها و شرکتها و سایر واحدهای تابعه سازمان تأمین اجتماعی و غیره در صورت نیاز و درخواست آنها براساس امکانات و برنامه های مؤسسه.
ج- انجام حسابرسی و خدمات مالی و مدیریت موردی و ارجاعی از سوی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی.
د- انجام تحقیقات و مطالعات لازم بمنظور کسب آخرین اطلاعات در زمینه های حسابداری و حسابرسی و سایر رشته های مرتبط در زمینه های فعالیتهای سازمان تأمین اجتماعی و نشر و اشاعه نتایج حاصل از انجام فعالیتهای آموزشی جهت افزایش مستمر سطح دانش تخصصی حسابداری و حسابرسی.
تبصره (1): بازرسی های اشاره شده در این ماده مشتمل بر آن دسته از بازرسی های مالی و غیر مالی که بر طبق اساسنامه و مقررات سازمان تأمین اجتماعی به عهده سایر واحدهاست نمی باشد.
تبصره (2): مؤسسه می تواند در موارد ضروری به مسئولیت خود و تحت نظارت مستقیم از خدمات اشخاص حقیقی و حقوقی که به امر حسابرسی و خدمات و مشاوره مالی اشتغال دارند استفاده نماید.
تبصره (3): انجام وظایف حسابرسی و بازرسی شرکتها منوط به عدم تداخل با وظایف قانونی سایر مراجع ذیربط میباشد.

در پایان امیدوارم با فعلیت اصلی این موسسه بیشتر آشنا شده باشید .

پر بحث ترین مقالات مرتبط

دیگر مقالات مرتبط

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع نامنویسی دوره حضوری آنلاین ۳۳ ام صفرتاصدمالیات ۱۴۰۲

آخرین بروزرسانی ها :

بروز ترین دوره ها :