فهرست مطالب

سلام به شما دوست گرانقدر

در این نوشته نکاتی در ارتباط با الزام آموزش مالیات در دبی برای فعالان ایرانی عرض می کنم. قطعاْ به جز ایرانیان هر فعال اقتصادی از هر نقطه جهان برای فعالیت در کشور امارات باید برای آموزش مالیات در دبی برنامه ریزی کند. یکی از مهمترین منابع درآمدی امیر شهرهای کشور امارات اخذ مالیات است. قرار نیست راهکارهای فرار مالیاتی را در قالب مراحل آموزش مالیات در دبی بیاموزید بلکه باید بطور کامل از میزان تعلق مالیات را متناسب با نوع فعالیت و نوع کالا و خدماتی که صادر میکند بخوبی آگاه باشد.

در کشور امارات بین وضع مقررات و اجرای آن فاصله زیادی وجود دارد و نظرات و روابط شخصی از اهمیت بالاتری نسبت به مقررات برخوردار است ، جالب اینکه فرامین صادرشده از جانب امیرنشین ها سخت گیرانه می باشد.  نرخ مالیات بر شرکت ها10 تا 50 درصد است ، به عنوان مثال درآمد های بین 1تا 2 میلیون درهم تابع نرخ 10 درصد است و 2تا 3 میلیون درهم نرخ 20 درصد لحاظ می شود .فرض کنید درآمد مشمول مالیات شرکتی 2110000 درهم باشد.

ابتدا 2 میلیون درهم به نرخ 20درصد محاسبه می شود و و سپس 110000 درهم بقیه عینا” بایستی به عنوان مالیات منظور شود چون در غیر اینصورت نرخ بالاتر یعنی 30 درصد نسبت به کل درآمد مشمول مالیات اعمال خواهد شد. با همه این توضیحات مالیات بر درآمد فقط شامل شرکت های نفتی و بانک بوده و سایر انواع کسب و کار از شمول آن خارج است .در امارات مالیات حقوق و مشاغل و … و یا مالیاتهای تکلیفی وجود ندارد .انواع پرداخت های مالیاتی بصورت خلاصه شامل موارد زیر است .

آموزش قوانین مالیات در دبی

1-شرکت های نفتی :

نرخ مالیات بر درآمد های شرکت های نفتی 55 درصد و دیگر امیر نشین ها 50 درصداست .

2- بانکها :

نرخ مالیاتی برای بانکها 20درصد می باشد .

3- مالیات و عوارض شهرداری :

در مورد مالیات و عوارض شهرداری در بیشتر امیر نشین هاشرکت ها باید 10 درصد ارزش اجاری محل سکونت مدیر شرکت و 10 درصد ارزش اجاری محل شرکت و انبار ها را پرداخت کنند ، هتل ها نیز مشمول عوارض 5 درصدی به شهرداری هستند .

4- حق صدور پروانه ها و اجازه های دولتی :

انواع چنین پرداخت هایی شبیه   مقررات مربوط به حق تمبر در قانون مالیاتهای مستقیم است. در پایان لازم است بدانید کشوری همانند امارات که درآمد بسیار بالای نفتی و جمعیت بسیار پایین را دارا می باشد درآمد های مالیاتی که مورد توجه اکثر کشورهای جهان است را در مراحل آخر قرار نداده است .

پر بحث ترین مقالات مرتبط

دیگر مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع نامنویسی دوره حضوری آنلاین ۳۳ ام صفرتاصدمالیات ۱۴۰۲

آخرین بروزرسانی ها :

بروز ترین دوره ها :