فهرست مطالب

دکتر عسکري خبرداد: کدفروشان اقتصادي در ليست سياه نظام مالياتي قرار مي گيرند رييس کل سازمان امور مالياتي کشور با اشاره به قرار دادن اسامي کدفروشان در ليست سياه سازمان امور مالياتي ، گفت: اين مسئله پس از اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده اپيدمي شد که سازمان امور مالياتي اين افراد را شناسايي کرد و در ليست سياه نظام مالياتي قرار داد.

به گزارش رسانه مالياتي ايران، علي عسکري در جمع خبرنگاران با بيان اين که براي شناسايي دقيق فعاليت‌هاي اقتصادي که در حوزه‌هاي مختلف صورت مي گيرد، صدور شماره اقتصادي ضروري است، گفت: براي افراد حقيقي، حقوقي و تشکل‌هاي قانوني دريافت شماره اقتصادي الزامي است و بنا به قانون فعاليت افرادي که اين شماره را نداشته باشند غير قانوني است.

پیشنهاد میشود بخوانید: خط قرمز مالیاتی چیست؟ و راه حل های کاربردی عبور از آن چیست؟

وي تصريح کرد: تاکنون حدود سه ميليون و 300 هزار مودي و فعال اقتصادي براي دريافت شماره اقتصادي ثبت نام کرده‌اند. عسکري در ادامه با بيان اين‌که ثبت نام کد اقتصادي سه مرحله دارد، اظهارداشت: تقريبا 90 درصد فعالان اقتصادي ثبت نام مرحله اول را انجام داده اند و از اين تعداد 500 الي 600 هزار نفر ثبت نام مرحله دوم را که مربوط به دريافت اطلاع تکميلي است به پايان رسانده اند.

وي در درباره خريد و فروش کد اقتصادي نيز اظهار داشت: پس از اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده عده‌اي به عنوان خريدار کالا و يا فروشنده اقدام به صدور فاکتور براي افراد ديگر کردند که اين امر متاسفانه در اقتصاد ما رايج شده است.

رييس کل سازمان امور مالياتي کشور، افزود:‌ شماره اقتصادي درج شده بر روي صورتحساب هاي ارائه شده مورد راستي آزمايي قرار مي گيرند تا کدفروشان شناسايي و حذف شوند که در اين راستا تعدادي از اين افراد را شناسايي کرده و در ليست سياه قرار داديم.

پر بحث ترین مقالات مرتبط

دیگر مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع نامنویسی دوره حضوری آنلاین ۳۳ ام صفرتاصدمالیات ۱۴۰۲

آخرین بروزرسانی ها :

بروز ترین دوره ها :