فهرست مطالب

100873997905

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، دکتر سیدتقی نوربخش در برنامه تلویزیونی تهران 20 سه‌شنبه سی‌ام مهر، ضمن بیان این مطلب که سازمان تأمین‌اجتماعی یک سازمان بیمه‌ای است، خاطرنشان کرد: مبالغی از نیروی شاغل دریافت می‌شود و پس از احراز شرایط لازم به عنوان مستمری به افراد پرداخت می‌شود.

وی که به پرسش‌های مجری و بینندگان این برنامه تلویزیونی پاسخ می‌داد، افزود: منابع تأمین‌اجتماعی متعلق به بیمه‌شدگان است و این سازمان سازمانی بین‌النسلی است به طوری که افرادی در مقطع زمانی خاصی حق‌بیمه پرداخت می‌کنند تا نسل بعد بتوانند مستمری دریافت کنند.

1212

نوربخش اظهار داشت: طبیعتاً این سازمان باید برای منابعش ارزش افزوده ایجاد کند تا بتواند در آینده مستمری را بر مبنای تورم پرداخت نماید.وی با بیان اینکه در سال‌جاری حدود 5هزار میلیارد تومان کسری بودجه داریم، گفت: متأسفانه این مبلغ از ذخایر انباشته سازمان برداشته و هزینه خواهد شد.وی افزود: حفظ ذخایر سازمان تأمین‌اجتماعی در شرکت سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی انجام می‌شود و این شرکت ایجاد ارزش افزوده می‌کند. لذا باید به آن نگاه تعهدی داشت.وی خاطرنشان کرد: هنر شرکت سرمایه‌گذاری برای سازمان بیمه‌ای، ایجاد پکیج و ترکیب ذخایر مناسبی است که موجب ایجاد ارزش افزوده می‌شود.

دکتر نوربخش با اشاره به اینکه طبق قانون برنامه پنجم، سازمان‌های بیمه‌ای موظف هستند به سمت بازارهای سرمایه بروند، گفت: بازار سرمایه نقدپذیرتر و از شفافیت بیشتری برخوردار است و سازمان تأمین‌اجتماعی هم در همین مسیر حرکت می‌کند.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در پاسخ به اینکه آیا دولت به تأمین‌اجتماعی مقروض است، گفت: دولت قبلی دیونات زیادی را برای دولت فعلی باقی گذاشته است و حدود یک‌سوم کل بدهی‌های دولت متعلق به تأمین‌اجتماعی است که رقمی معادل 53 هزار میلیارد تومان است.نوربخش اظهار داشت: این مبالغ بدهی‌های انباشته‌ای است که از سنوات دولت‌های قبل باقی مانده و باتوجه به وضعیت اقتصادی کشور درحال حاضر امکان اینکه قسمت زیادی از آن وصول شود وجود ندارد.وی ابراز امیدواری کرد تا آن دسته از بدهی‌هایی که هر سال ایجاد می‌شود در بودجه‌های سنواتی دیده و پرداخت شود.نوربخش درخصوص تناسب حقوق و دستمزد مستمری‌بگیران با تورم گفت:‌ طبیعتاً متناسب نیست لذا باید در بودجه‌های سنواتی به این سمت حرکت کنیم تا این تناسب ایجاد شود.وی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم با مدیریت منابع و هزینه‌هایمان و وصول بدهی از کارفرمایان، برداشت کمتری از ذخایر داشته باشیم تا به حقوق و دستمزد متناسبی برسیم.وی گفت: در سیاست‌های تشویقی قانونگذار طرح بخشودگی جرایم لحاظ شده است به نحوی که کارفرمایانی که تاکنون حق‌بیمه را پرداخت نکردند و طبق قانون مشمول جریمه شدند، چنانچه تا نوزدهم دی‌ماه، حق‌بیمه را تعیین تکلیف یا تا پایان سال اصل بدهی را تقسیط کنند، کل جرایمشان بخشوده خواهد شد.

1763

نوربخش با اشاره به اینکه بزرگترین بدهکار به تأمین‌اجتماعی بعد از دولت کارخانه‌هایی هستند که مشکلاتی در چرخه تولید داشتند، افزود: میزان وصولی این سازمان تابع وضعیت اقتصادی کشور است. لذا در شرایط اقتصادی بهتر منابع بهتری خواهیم داشت که بتوانیم تعهداتمان را پرداخت کنیم.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: خوشبختانه امسال برای اولین بار تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت بهداشت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منعقد شد که براساس آن وزارت بهداشت موظف است مابه‌التفاوت قیمت دارو را به سازمان تأمین‌اجتماعی پرداخت نماید.وی اظهار داشت: بر این اساس 136 قلم دارو را از لحاظ قیمتی تحت‌پوشش بیمه قرار دادیم و 34 قلم داروی دیگر نیز در چند روز آینده به این تعداد اضافه خواهد شد.
نوربخش خاطرنشان کرد: همچنین در شورای عالی بیمه، پروتزها به طور عام تحت‌پوشش بیمه‌ای قرار گرفت و دوره انتظار آن از 5 سال به 3 سال کاهش یافت.وی تحت‌پوشش قراردادن آزمایش‌های ژنتیک برای بیماران ژنتیکی و آموزش‌های بهداشتی کودکان زیر 6 سال درمورد دندانپزشکی را از دیگر اقدامات سازمان تأمین‌اجتماعی در روزهای اخیر عنوان کرد.

دکتر نوربخش اضافه کرد: همچنین در این مدت بدهی‌های داروخانه‌ها را به روز کردیم و سعی بر این است که به زودی درخصوص بیمارستان‌ها هم این اتفاق بیافتد.دکتر نوربخش با ذکر فواید و اهمیت استفاده از فناوری‌های جدید ارتباطات و اطلاعات در حل مسائل سازمان، افزود: در حوزه بیمه‌ای سراسر کشور باتوجه به حجم دیتایی که وجود دارد باید به سمت IT حرکت نماییم و اینکار را با جدیت در رأس برنامه‌ها قرار دهیم.وی گفت: کنترل هزینه‌ها و ایجاد رضایت‌مندی مردم از فواید مهم حوزه IT است.

وی با بیان اینکه از ابتدای آبان سال‌جاری حدود 20 درصد شعب تأمین‌اجتماعی لیست‌های بیمه‌شدگان را به صورت اینترنتی می‌پذیرند، افزود: تلاش بر این است این امر مهم تا پایان سال در کل کشور انجام شود.وی درخصوص کارگران ساختمانی اظهار داشت: در گذشته حق‌بیمه کارگران ساختمانی براساس فرمول خاصی دریافت می‌شد که این امر در سال‌جاری طبق قانون قانونگذار از محل مالیات بر ارزش افزوده تأمین می‌شود.

1379323752

دکتر نوربخش درخصوص یکسان‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران، خاطرنشان کرد: تمام تلاشمان را انجام می‌دهیم که با تأمین منابع، تعهداتمان را اجرایی و عملیاتی نماییم.وی تأکید کرد: 1800 میلیارد تومان جرایم بیمه‌ای و 2700 میلیارد تومان مطالبه داریم که امیدواریم کارفرمایان با پرداخت آن به سازمان گام بزرگی بردارند.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در خاتمه افزود: به زودی برای بیمه تکمیلی بازنشستگان با کمک خود آنان نیز گام‌های بلندی برخواهیم داشت.

منبع خبر : www.tamin.ir

پر بحث ترین مقالات مرتبط

دیگر مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع نامنویسی دوره حضوری آنلاین ۳۳ ام صفرتاصدمالیات ۱۴۰۲

آخرین بروزرسانی ها :

بروز ترین دوره ها :