فهرست مطالب

به نام خدا و عرض سلام به شما دوستان عزیز ، امروز قصد دارم بخش های مقدماتی بسته آموزش فوق پیشرفته تکنیکهای مالیات بر ارزش افزوده را به شما ارائه کنم . شاید این مشکل تعداد زیادی از مشاغلی باشد که به علی الراس شدن واحد خود بسنده می کنند و به قول خودشان کار را با یک اعتراض و پرداخت ناچیز قیچی می کنند ، غافل از اینکه دو بازوی دیگر مالیات عملکرد یعنی مالیات بر ارزش افزوده و گزارشات فصلی ، عمل کننده قوی تری هستند و با گرفتن استعلام از حوزه مالیاتی ، کار بررسی و محاسبه جرائم را آغاز می کنند. مالیاتی که در مثلاً 90 بصورت تشخیص علی الراس به مبلغ 900 هزار تومان بسته شده است ، حالا با جریمه 224 میلیونی مواجه شده است . تصویر کامل و واقعی این موضوع در داخل همین بسته آموزشی پیوست شده است .
می دانید منشا پیدایش این فرآیند از کجاست ؟ مطمناً از اداره دارایی از طریق خریدهای شما که بر فرض با چند کارخانه و یا فروشگاه دیگر بوده است و در دفاتر این کارخانجات اعلام شده است ، خیلی آسان می تواند با اعمال ضریب مشخص میزان فروش و درآمد مشول شما را محاسبه کند. و طبق مقررات جریمه ماده 22 و 23 مالیات بر ارزش افزوده بر روی این محاسبات اعمال می شود و با جمع هر دوره به یک مبلغ خیلی زیادی خواهند رسید.
مهمترین نکته ای شما برای کاهش درآمد مشمول نیاز دارید و می تواند غرق نجات شما در مواجه با چنین اتفاقی باشد ، دخالت میزان موجودی کالا در پایان دوره مالی است . یعنی اگر شما برفرض 5000 تومان در مجموع یکسال خرید مواد و مصالح داشته اید ، بلافاصله باید لیستی از میزان موجودی کالا در پایان همان سال 1390تنظیم کرد و پیوست برگه اعتراض خود نمایید . تا حد امکان باید سعی کنید میزان این موجودی با میزان موجودی مواد ابتدای دوره در سال 91 منطبق باشد . حالا میزان فروش شما 5000 منهای موجودی پایان دوره 90 ، خرید اصلی شما را نشان میدهد ، حالا شما با توجه به درصد سود مشخص می توانید میزان فروش را محاسبه کنید و با لیست کردن و نوشتن نحوه اعتراض و ارائه مدارارک به سمت کاهش درآمد حرکت می کنید.

دوستانی که درخواست مشاوره در زمینه استرداد و طرح اعتراض مالیات و عوارض بر ارزش افزوده می توانند روی گزینه زیر کلیک کنند: 

مشاوره مالیات و عوارض بر ارزش افزوده

پر بحث ترین مقالات مرتبط

دیگر مقالات مرتبط

6 پاسخ

  1. سلام ممنون از مطالبتون من دیروز کارفرمام ازم پرسیدن تاثیر ماده۱۴۸بر موجود مواد اول دوره چه تاثیری داره میخاستم بدونم چیه

    1. با سلام
      لطفا سوال خود را بصورت واضح در شماره واتساپ 09900079534 مطرح نمایید تا راهنمایی صورت گیرد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع نامنویسی دوره حضوری آنلاین ۳۳ ام صفرتاصدمالیات ۱۴۰۲

آخرین بروزرسانی ها :

بروز ترین دوره ها :