فهرست مطالب

از چندی پیش تصمیم گرفتیم در خصوص تجزیه و تحلیل نرم افزار های حسابداری رایج در بازار مطالبی را انتشار دهیم تا هم کاربران سایت را با مطالب جدید آشنا کنیم و هم اطلاع رسانی در خصوص استفاده از نرم افزارهای حسابداری در محیط های حرفه ای انجام داده باشیم.

در این پست به تشریح یک سیستم حسابداری مناسب می پردازیم تا شما را با مطالب آموزشی مناسب آشنا کرده باشیم.

76017_326

 

در ادامه اقدام به بررسی تخصصی یکایک نرم افزار های موجود در بازار خواهیم کرد.اما لازمه تجزیه و تحلیل نرم افزار های حسابداری شناخت اولیه ای از بسته های نرم افزاری موجود در بازار می باشد.در نتیجه از شما کاربران سایت انتظار داریم تا مطالب این پست را مطالعه کنید تا برای مطالعه پست های بعدی با مشکل مواجه نشوید.

ویژگی های مورد نیاز یک سیستم حسابداری مناسب:

1- کاربری راحت و ساده

2- قیمت مناسب

3- تنوع بسته های کاری

4- امکانات جانبی از جمله گزارشات فصلی،ارزش افزوده،لیست دارایی،لیست بیمه و …

5- پشتیبانی قوی و دائم

6- قابلیت ورودی و خروجی اطلاعات از طریق اکسل

چگونگی تشخیص یک حسابدار از سیستم های موجود در بازار:

1- کسانی که با نرم افزار های حسابداری زیادی کار کرده باشند یک نرم افزار مورد اعتماد و راحت را اینگونه توصیف میکنند: نرم افزاری که بدون احتیاج به آموزش های پیشرفته و به راحتی بتوان با آن کار کرد به طوری که کاربر با استفاده از آن کمترین احساس خستگی را داشته باشد.کاربری راحت و ساده یکی از بهترین ویژگی های این نرم افزار است.محیط گرافیکی تحت وب و دکمه های کاربری طراحی شده در یک نرم افزار مناسب، باید به بهترین شکل تعبیه شده باشد.

2- مسلما قیمت یکی از مهمترین عوامل انتخاب یک نرم افزار به شمار می رود.هر کسی که قصد خرید یک نرم افزار حسابداری را داشته باشد، متناسب با استفاده خود، تصمیم میگیرد که تا چه میزان برای آن پول پرداخت کند.نرم افزار مناسب نرم افزاریست که در عین ارائه بهترین امکانات، مناسب ترین قیمت را داشته باشد.

3- همانطور که میدانید همه موسسات تجاری در یک زمینه فعالیت نمیکنند.تولیدی، بازرگانی، پیمانکاری و … از جمله موارد آن می باشد. یک سیستم خوب سیستمی است که بتواند به کلیه نیاز های کاربران پاسخ گو باشد و تنها به یک طیف خاص نپردازد.تنوع بسته های نرم افزاری میتواند منجر به جذب مشتری های بیشتر و به تبع آن تخصص بیشتر در نرم افزار ها شود.

4- یکی دیگر از مهمترین ویژگی های یک نرم افزار خوب قابلیت تطبیق با گزارشات دارایی و بیمه میباشد.متاسفانه اکثر نرم افزارهای موجود در بازار از این بابت نتوانسته تمام نیاز های کاربران خود را پاسخ گو باشد.امکان تهیه گزارش مالیات بر ارزش افزوده،گزارشات فصلی،لیست حقوق برای دارایی،لیست حقوق برای بیمه و … از جمله این ویژگی هاست.

5- شاید اکثر کاربران نرم افزار های حسابداری پشتیبانی آن را مهمترین ویژگی آن بدانند.این موضوع به یکی از بدیع ترین ویژگی های یک نرم افزار خوب تبدیل شده است.نرم افزاری که دارای تیم پشتیبانی قوی باشد میتواند از رقبای خود پیشی بگیرد.

6- بیشتر استفاده حسابداران از مجموعه نرم افزار های آفیس، اکسل و اکسس می باشد.اکسل یکی از قطب های حسابداری محسوب می شود و نرم افزار حسابداری ای که نتواند خود را با آن تطبیق دهد عملا از رده خارج خواهد شد. معدود نرم افزاری وجود دارد که بتواند اکسپرت و اینپرت به اکسل را به شکل مطلوب در بسته های خود جا سازی کند، بدون اغراق این امر خود به عنوان یک نقطه قوت برای هر نرم افزاری به حساب می آید.

click-define-name

با توجه به ویژگی های گفته شده در بالا نرم افزاری که بتواند به این عوامل بپردازد، به عنوان یک نرم افزار مطلوب شناسایی می شود.مسلما هیچ یک از نرم افزار های موجود در بازار نتوانسته همه این موارد را در عین واحد داشته باشند،اما نکته اصلی این است که نقاط قوت کدام یک نسبت به نقاط ضعف آن برتری دارد؟

هدف ما از ارائه این مطلب بررسی تخصصی نرم افزار های حسابداری در پست های آینده است.

سهیل سرلک

پر بحث ترین مقالات مرتبط

دیگر مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع نامنویسی دوره حضوری آنلاین ۳۳ ام صفرتاصدمالیات ۱۴۰۲

آخرین بروزرسانی ها :

بروز ترین دوره ها :