فهرست مطالب

به نام خدا و سلام

آیا این نکته را می دانستید اگر بعد از عبور از مصاحبه مدیر مالی ممکن است جهت مصاحبه دیگری رو در روی مدیرعامل هم قرار بگیرید؟

اخیراً با توجه به حساسیتهای سامانه های مالیاتی و جرائم بیمه ای نگرانی مدیران از این بابت بیشتر از گذشته شده است و یکی از اصلی ترین سوالات مصاحبه ها این است : آیا یک فرد می تواند در چند محل بیمه باشد ؟ چگونه ؟

شما به عنوان حسابدار نباید اطلاعات بیمه ای عادی نسبت به بقیه داشته باشید بلکه باید تمامی پیچ خم ها را بدانید حالا به پاسخ این سوالل از دید قانون می پردازیم 

طبق ماده 34 قانون تامین اجتماعی ، در صورتی که بیمه شده برای دو یا چند کارفرما کار کند هریک از کارفرمایان مکلفند به نسبت مزد یا حقوقی که می پردازند حق بیمه سهم بیمه شده را از مزد یا حقوق او کسر و به انضمام سهم خود به سازمان پرداخت نماید .

ممکن است بیمه شده در یک یا چند کارگاه به صورت پاره وقت و در ساعاتی از روز کار کند. در صورتی که قراردادهای وی تابع قانون کار باشد ، همه کارفرمایان مربوطه مکلف به بیمه نمودن وی می باشد . مطابق مقررات تامین اجتماعی ، کارفرما مکلف به پرداخت حق بیمه سهم خود که معادل 20 درصد مزد و حقوق می باشد بابت بیمه نمودن کارگر است. در صورتی هم که کارگر برای چند کارفرما کار کند هر یک از آنها مکلفند مطابق ماده 30 قانون تامین اجتماعی در هنگام پرداخت مزد یا حقوق ، به نسبت مزد یا حقوقی که به کارگر پرداخت می کنند ، حق بیمه سهم او را تعیین نموده و به انضمام حق بیمه سهم خود به سازمان پرداخت نمایند.

پیشنهاد میشود بخوانید: چی شد درآمدم از حسابداری به درآمد پزشکان رسید؟‌

با توجه به اینکه بیمه شده موضوع ماده 33 دارای چند کارفرما می باشد ، لذا لازم نیست که مجموع حق بیمه های سهم وی و کارفرماهای مربوطه توسط یک کارفرما به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود ، بلکه سهم هر کارگر به انضمام کارفرمای مربوطه ، توسط خود کارفرما به سازمان پرداخت می شود و ممکن است از این جهت ، برای احتساب سوابق وی مشکلاتی ایجاد گردد.

مطابق ماده 34 ، هریک از کارفرمایان مکلفند به نسبت مزد یا حقوقی که به بیمه شده می پردازند ، حق بیمه سهم وی را به انضمام حق بیمه حق خود به سازمان پرداخت نمایند . به نظر می رسد رعایت این شرط که حقوق بیمه شده نبایستی از حداقل حقوق مشمولین قانون کار کمتر باشد ، در اینجا الزامی نیست ، زیرا در این مورد بیمه شده برای چند کارفرما کار می کند و در صورتی که در خصوص هر یک از کارفرمایان ، رعایت حداقل حقوق الزامی شود ، حقوق وی معادل چند برابر حداقل حقوق مزبور می گردد.

در پایان امیداورم این نکته مهم و تحلیل آن بتواند شما را در پیشبرد اهداف بلندتان یاری دهد .

پاینده و سربلند باشید

میثم حاجی محمدی

پر بحث ترین مقالات مرتبط

دیگر مقالات مرتبط

6 پاسخ

  1. با سلام و عرض ادب
    خواستم بابت پست ها و مقالات خوبی که روی سایت میگذارید تشکر کنم واقعا” عالی اند ،ممنون
    پایدار و سبز باشید.

    1. سلام کاربر عزیز.رضایت شما باعث خرسندی تیم پرشین حساب است. سپاس از همراهی شما . سربلند باشید

  2. با عرض سلام خدمت شما.
    سوال من اینه که اگر در یک شرکت شروع به کار بکنیم و تمایلی برای اینکه بیمه تامین اجتماعی بشیم نداشته باشیم.مشکلی به وجود میاد و یا اینکه هیچ ایرادی از نظر سازمان تامین اجتماعی نداره؟
    باتشکر از پاسخ شما

    1. سلام کاربر گرامی
      بزرگترین ضربه حسابداران در ارائه سوابق رزومه نداشتن سوابق بیمه است بنابراین برای ارزش گذاری به زحماتتان این امتیاز را لغو نکنید
      ایراد و اشکال دارد

    1. سلام سرکارخانم حاجی جانی
      بخشی از تحقیقات از طریق کتاب است
      پیشنهاد میکنم کتاب قوانین تامین اجتماعی نوشته جمعی از نویسندگان از انتشارات جنگل را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع نامنویسی دوره حضوری آنلاین ۳۳ ام صفرتاصدمالیات ۱۴۰۲

آخرین بروزرسانی ها :

بروز ترین دوره ها :