فهرست مطالب

 dealing-with-us

سلام به همه کاربران و حسابداران عزیزی که تا پایان امروز 31 مرداد فرصت دارند که گزارشات الکترونیکی معاملات خود را ارسال کنند . امیدوارم دقیقه نودی نباشید و تمامی لیستها را بدون هیچ مشکلی در سامانه معاملات ماده 169 وارد کرده باشید . نکته ای که خیلی از دوستان سوال داشتند و باید به آن توجه داشته باشید رعایت حد نصاب معاملات است ، یعنی چه ؟

نکنه مهم این است که شما می توانید طبق قانون معاملات زیر 880 هزار تومان را بصورت تجمیعی وارد سامانه الکترونیکی نمایید ، حال سوال اینجاست که اگر شما با شرکت الف بصورت مستمر معامله می کنید ، می توانید تمامی معاملات انجام شده با شرکت الف را بصورت فاکتور های زیر 880 هزار تومان اعلام کنید ؟

[highlight]جواب : بله امکان دارد ، ولی به شرطی که 10 درصد کل معاملات انجام شده با این شرکت بیشتر نباشد . به عنوان مثال اگر 100 میلیون حجم کل معاملات شما باشد ، ارائه حد نصاب نباید بیشتر از 9میلیون و نهصد هزار ( 10درصد کل معاملات ) شود .[/highlight]

alcoholism-warning-signs

یکی دیگر از مشکلاتی که بسیاری از کاربران با آن مواجه شده اند دریافت نکردن کد ملی و یا کد اقتصادی خریداران می باشند . و بعضاً تعدادی از این دوستان این دسته از فاکتور های فروش را اعلام نمی کنند و توافقاتی را انجام دهند . برای حل کردن این مشکل ، شما می توانید لیست گزارشات امتناع استفاده کنید ، و افرادی که با آنها معامله کرده اید و کد ملی و یا شناسه ملی آنها را ندارید در لیست امتناع ثبت کنید .

امیدوارم همه دوستان در ارائه گزارشات مشکلی نداشته باشند و بخوبی تمامی جزئیات را توجه داشته باشند .

پر بحث ترین مقالات مرتبط

دیگر مقالات مرتبط

6 پاسخ

  1. با سلام خدمت استاد گرامی.لطفا در خصوص نحوه ارسال اطلاعات گزارشات فصلی قراردادهای پیمانکاری و همینطور اظهار نامه ارزش افزوده این قراردادها بفرمایید درصورتیکه تا مهلت قانونی ارسال گزارشات ٬ صورت وضعیتها توسط کارفرما تایید نشده باشد پیمانکار چه اقدامی باید انجام دهد؟ باسپاس

  2. سلام ، باز هم تشکر بابت زحمات شما
    جناب آقای حاجی محمدی ، متأسفانه امکان گزارش امتناع ، فقط برای فروش های یک شرکت میسر است در حالی که برای شرکت هایی که خرید هم دارند این امکان پیش بینی نشده است . مثلاً به شرکت های تضامنی (صرافیها) که ممکن است به همان مقداری که فروش دارند خرید هم داشته باشند از این لحاظ هیچ توجهی نشده است .
    خوشحال خواهم شد اگر در رابطه با این موضوع نظر خاصی دارید با بنده در میان بگذارید .
    متشکرم

    1. سلام ، ممنون از توجه شما
      بله همینطوره ، متاسفانه این یک مشکلی است که در سامانه نصب نشده است . علی ایحال شما همان یک ماه یکبار امتناع را رد کنید و فعلاً برای خریدها هیچ اقدامی نمی توان انجام داد .

      1. بسیاری از شرکتها این مشکل را داند چاره ای نیست باید یکسری از معاملات را به سازمان ارسال نکرد و بعضی ها را بصورت حد نصاب ارسال نمود.
        اینجانب از اداره نظارت و پیگیری سازمان امور مالیاتی این موضوع را پیگیر شدم که خودشان هم این مشکل را قبول داشتند.

        1. در مورد ارسال نکردن معاملات ممکن است خیلی پر خطر باشد ، چون اگر شما ارسال نکنید و طرف معامله شما ارسال کند ، با عدم افشا روبرو می شوید .

          1. تقدیر و تشکر میکنم از همکاری جنابعالی

            باید عرض نمایم در نهایت سازمان امور مالیاتی بابت رویداد گزارش نشده ای که از طرف یکی از معاملین این شواهد را پیدا می نماید ، در این خصوص سازمان مالیاتی بیشترین توجه شان به این مورد است که این رویداد در دفاتر ثبت شده باشد وگرنه دفاتر یکی از طرفین بصورت علی الرس رسیدگی میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع نامنویسی دوره حضوری آنلاین ۳۳ ام صفرتاصدمالیات ۱۴۰۲

آخرین بروزرسانی ها :

بروز ترین دوره ها :