فهرست مطالب

به نام خدا و سلام به شما دوستان عزیز

رعایت کردن نکات مهم در اجرای دستورالعمل ماده 169 مکرر ، خیلی می تواند در بهبود ارائه گزارشات فصلی به شما کمک کند . شاید پیش از این در مورد واحدهایی که می توانند فروش خود را به صورت سرجمع اعلام کنند مطالبی ارائه نمودیم ، اگر بخواهیم بطور خلاصه و حالت مثالی مرور کنیم ، اینطور گفتیم که شرکتهایی که حالت مویرگی فعالیت می کنند و در این حالت افراد مختلفی را وارد چرخه سیستم حسابداری فروش خود می کنند در صورت پایین بودن مبلغ فروش زیر حد نصاب ، می توانند کل درآمد دوره سه ماه خود را بصورت تجمیعی در قسمت مربوط ثبت کنند .

همانطوریکه مستحضرید اجرای دستورالعمل مربوط به حد نصابها در هر سال ، تمهیداتی است که سازمان امور مالیاتی برای کاهش حجم گزارذشات فصلی از لحاظ زمانی و تعدادی ارائه داده است و در صورتی که کاربران بتوانند بخوبی از آن استفاده کنند ، مشکلی در رابطه با رد شدن گزارشات خود نخواهند داشت .

مثال :

شرکت مسافربری همسفر ، خدمات انتقال مسافران بین شهری را ارائه می کند و مهمترین منبع درآمدی آن ، فروش بلیط است . سازمان امور مالیاتی به این شرکت اجازه داده است کلیه فروش خود را به غیر از قرارداد پیمانکاری به صورت سرجمع در هر سه ماهه اعلام کنند. بنابراین کلیه واحدهایی که فروش آنها مشمول مشتریان متفرقه و جزئی زیر حد نصاب می باشد ، می توانند با زدن تیک ، کل فروش را به صورت تجمیعی ارائه کنند .

حال یک سوال : در چه صورت کلیه خریدها مشمول گزارشات تجمیعی می شود ؟

پاسخ این سوال در بخشنامه شماره 51793200 سازمان امور مالیاتی ارائه داده شده است .

پيرو دستورالعمل شماره 24468/200/ص مورخ 27/10/1390 و اصلاحيه آن به شماره 3954/200مورخ 07/03/1392 موضوع ماده 169مکرر قانون مالياتهاي مستقيم،در راستاي اهداف ترسيم شده در جهت تحقق مباني اقتصاد مقاومتي در بخش کشاورزي،همچنين به منظور تکريم و تسهيل وظايف مؤديان محترم ماليـاتي و با عـنايت به مشـکلات و سـؤالات مـرتبـط، بـدينوسيله متـن زير به عنوان بند«6- 5»به دسـتورالعـمل مـذکور الحاق مي گردد:
” 6-5- کليه مشمولين دستورالعمل ماده 169 مکررقانون مالياتهاي مستقيم که از اشخاص حقيقي داراي فعاليت هاي موضوع ماده 81 قانون مالياتهاي مستقيم، خريدهايي در ارتباط با فعاليت هاي مصرح در ماده مزبور انجام مي دهند، نيازي به دريافت شماره اقتصادي يا شماره ملي حسب مورد نداشته و مي توانند اطلاعات معاملات خريد خود را به صورت تجميعي براي هر فصل در قالب دستورالعمل ماده 169 مکرر قانون مالياتهاي مستقيم ارسال نمايند.

پس بنابراین  طبق ماده 81 کلية فعاليت‌هاي کشاورزي‌، دامپروري‌، دامداري‌، پرورش ماهي و زنبور عسل و پرورش طيور، صيادي و ماهيگيري‌، نوغان داري‌، احياي مراتع و جنگلها، باغات ‌اشجار از هر قبيل و نخيلات که از پرداخت ماليات معاف مي‌باشد ، و مالکین آنها اشخاص حقیقی هستند نیازی به تفکیک گزارشات خرید ندارند و می توانند تمامی اقلام مربوط به خرید خود را بصورت سرجمع گزارش کنند.

در پایان برای شما کاربر عزیز آرزوی موفقیت دارم و توصیه می کنم با تهیه و مشاهده ویدیوهای آموزشی گام به گام و دوره آموزش صورت معاملات فصلی، کلیه تکنیکهای قابل قبول گزارشات فصلی را به بهترین شکل ممکن یاد بگیرید.

پستهای مرتبط جهت ازایش آگاهی اطلاعات گزارشات فصلی شما :

چگونه گزارشات فصلی ارائه شده را اصلاح کنیم ؟
کلیپ ویدئو نحوه گرفتن ثبت نهایی گزارش فصلی آنلاین

هر گونه کپی برداری از مزالب این سایت بدون ذکر نام منبع ، غیر قانونی و پیگرد قانونی به دنبال خواهد داشت ! 

پر بحث ترین مقالات مرتبط

دیگر مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع نامنویسی دوره حضوری آنلاین ۳۳ ام صفرتاصدمالیات ۱۴۰۲

آخرین بروزرسانی ها :

بروز ترین دوره ها :