فهرست مطالب

به نام خدا و سلام

تا به حال مطالب و کلیپ های زیادی درباره بازار کار حسابداری و موفقیت های آن در سایت توسط من و دیگر دوستان منتشر شده ، ولی شاید مطالب کمتری درباره دوره دانشجویی و قبل از ورود به بازار منتشر شده باشد.  دانشجویانی که علاقمند به کار و تحصیل در رشته حسابداری هستند ولی خواندن دروس تخصصی حوصله آنها را به سر برده است . شاید این جمله کلیشه ای عامل اصلی این بی میلی باشد: دروس دانشگاه تئوری است و به درد کار واقعی نمی خورد!

مثل اینکه این طور عنوان کرد : دروس دندانپزشکی بی فایده است با کار تجربی هم می توان کار دندانپزشکی را انجام داد ! خودتان با این مثال قضاوت کنید و سعی کنید جو این صحبتهای بیهوده تاثیری بر هدف شما نداشته باشد.

بر خلاف تصور خیلی از افراد ، اکثر دروس تخصصی این رشته را نمی توانید بصورت حفظی بخوانید ، حتی شاید شما بتوانید مسائل را با خواندن بسیار زیاد حل کنید و خوشحال باشید از اینکه می توانید تخصصی ترین دروس را با نمره بالا پاس کنید . ولی  ممکن است درمواجهه با مسائل دنیای واقعی ناتوان باشید . به عنوان مثال درس حسابداری میانه را در نظر بگیرید : شاید کسی بتواند با خواندن کتاب و حل مسائل نمره خوبی کسب کرده باشد ، ولی در تنظیم جدول استهلاک جهت اداره دارایی ناتوان باشد . و یا درس حسابداری صنعتی که شاید به صرف خواندن کامل کتاب نتواند به راحتی نرخ جذب سربار را محاسبه کند .

یک از بهترین راه حل ها برای یادگیری مفهومی و جا افتادن مطالب در دروس رشته حسابداری و همین طور دیگر رشته ها این است که شما بتوانید بعد از مطالعه کامل سوالاتی پیرامون همان مطلب طرح کنید و شروع به حل کردن آن نمایید .ممکن است این سوال ایجاد شود که شاید این راه حل برای دروسی مانند اقتصاد یا مدیریت تولید کاربردی تر باشد. درس اصول حسابداری 1 را مثال میزنم . این درس یکی از مهم ترین دروس تخصصی حسابداری است که می تواند در موفقیت های آتی دانشجویان بسیار مفید باشد .

خواندن مو به موی این کتاب و تسلط به آن برای آینده شما خیلی مفید است . می توانید از ساده ترین راه شروع کنید . اگر نمی توانید سوال طرح کنید ، ارقام مثالها را عوض کنید و مجددا” ثبت زدن را انجام دهید.با تکرار این کار شما در فصلهای بعدی راحتتر می توانید برای خودتان سوال طرح کنید . همچنین با جمع آوری نمونه سوالات پایان ترم هم نیم نگاهی به سوالات همان فصل بیندازید .

با همه این توضیحات بازهم مطالعه و تمرین گروهی این درس خیلی خیلی به شما کمک میکند ولی اگر گروه مورد نظر خود را پیدا نکردید نگران نباشید ، با روش توضیح داده شده خودتان به تنهایی یک گروه هستید .

شما در حال حاضر دسترسی به بازار کار و حتی دوره کارآموزی و کار رایگان ندارید و نمی توانید منتظر اتفاق باشید کمااینکه تلاش خود را دوچندان کنید ولی با این مسائل می توانید پایه های کار خود را در آینده محکم تر کنید. با حل مسائل فرض کنید شما هم اکنون حسابدار این مجموعه هستید و باید مسئولیت ثبت رویدادهای مالی را بر عهده بگیرید. آنوقت با جدیت بیشتری مطالعه خود را دنبال می کنید.

امید است بتوانید با مطالعه کاربردی آینده درخشانی را از آن خود کنید.  .

موفق باشید/ میثم حاجی محمدی

پر بحث ترین مقالات مرتبط

دیگر مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع نامنویسی دوره حضوری آنلاین ۳۳ ام صفرتاصدمالیات ۱۴۰۲

آخرین بروزرسانی ها :

بروز ترین دوره ها :