فهرست مطالب

سلام به شما دوستان و همراهان گرامی ، امروز در خدمت شما هستیم با یک خبر کاملا” واقعی . بستگی به خودتان دارد که کدامیک را می خواهید انتخاب کنید . صورتحساب واقعی یا  لیست سازمان ؟

منظور از صورتحساب غیر واقعی چیست؟ 

همانطوریکه اطلاع دارید یکی از نمونه های صورتحساب غیر واقعی این است که، برخی از شرکتها و موسسات و اشخاص اقدام به خرید فاکتورهای سوری مواد و کالا می کنند و این فاکتورها را در سیستم حسابداری خود ثبت می کنند و به تبع آن طبق قانون در گزارشات فصلی و همینطور اظهارنامه 3 ماهه ارزش افزوده به سازمان امور مالیاتی ارائه می کنند. این فاکتورها ظاهرا” قانونی و از شرکت های با شماره ثبت و کداقتصادی معتبر خریداری می شوند و شرکت های فروشنده این فاکتور ها ، درصدی از مبلغ درج شده در هر فاکتور را بابت ارائه دریافت می کنند. سازمان امور مالیاتی با استفاده از نرم افزارهای هوشمند و یکپارچه درون سازمانی خود، این شرکتها را شناسایی کرده و هر گونه معاملات این چنینی را متوقف نموده است .

777

لیست سازمان یعنی چه ؟

نام لیست : فهرست مودیان ثبت نام شده فاقد اعتبار به دلیل صورتحساب غیرواقعی

محل انتشار لیست : www.evat.ir سایت سازمان مالیات برارزش افزوده

سازمان مالیات بر ارزش افزوده ، لیست شرکتهایی که صورتحساب واقعی را در اظهارنامه خود ارائه نکرده اند و با خرید فاکتور های سوری میزان خرید غیر واقعی را ثبت نموده اند شناسایی کرده و با حذف اعتبار گواهینامه ثبت نام مالیات بر ارزش افزوده آنها ، تمامی مشخصات این اشخاص را در  بالای صفحه وبسایت خود به آدرس www.evat.ir قرارداده است . تمامی شرکتها باید با مراجعه به این لیست و جستجو ی شرکت طرف معامله از وضعیت میزان اعتبار شرکت طرف معامله خود مطلع شوند .

در بالای این لیست با وارد کردن نام و نام خانوادگی مدیرعامل ، شماره اقتصادی ، شناسه ملی ، می توانید وضعیت اعلام شدن طرف معامله خود را در آن ببینید . با توجه به اطلاع رسانی مودیان در آگاهی داشتن از این لیست ، شرکت ها باید خیلی مراقب نحوه ارائه ثبت فاکتورهای خود باشند تا در لیست سیاه سازمان مالیات بر ارزش افزوده قرار نگرفته و اعتبار فعالیت خود را خدشه دار ننمایند . شما با مراجعه به آدرس انتشار لیست فوق می توانید تمامی مشخصات کامل شرکت از جمله آدرس و نام مدیر عامل را رویت نمایید .

برای داشتن یک سیستم مالی و مالیاتی سالم ، سعی کنید از صورتحساب غیر واقعی استفاده نکنید !

برای همه شما کاربران آرزوی موفقیت دارم .

میثم حاجی محمدی

پر بحث ترین مقالات مرتبط

دیگر مقالات مرتبط

22 پاسخ

  1. سلام آقای حاجی محمدی سوالی داشتم ، من مدیر عامل یک شرکت تولیدی هستم و پارسال از یک شرکت حدود 700 میلیون تومان مواد اولیه خریداری کردم و آنرا در محصول خود استفاده کردم امسال دیدم که نام آن شرکت در لیست سیاه سازمان قرار گرفته می خواستم ببینم که تکلیف فاکتورهای من که همگی واقعی هستند چه می شود ؟ و اگر این فاکتورها سوری انگشته شوند چه جریمه ای برای شرکت من در نظر گرفته می شود

    1. سلام کاربر گرامی

      از اصلی ترین دلایل قرار گرفتن در لیست سیاه ارائه کد نامعتبر و یا استفاده از کد اقتصادی دیگران است . اثبات این مورد بسیار سخته و فاکتورهای شما رو هم مردود خواهند کرد.

  2. سلام
    من سوالی در خصوص نوشتن فاکتور رسمی داشتم.
    اگر فاکتورهای رسمی دارای 8 سطر باشند ولی اجنناس فروش رفته 10 عدد باشد، چگونه باید آنها را در فاکتور فروش رسمی ثبت کنیم؟
    با تشکر

    1. سلام
      شما می توانید اجناس اضافه بر فاکتور را در یک فاکتور جدید با شماره سریال دیگر ثبت نمایید.

  3. با عرض سلام و خسته نباشید.
    قبلا در مورد مشکل شرکت به شما ایمیل زده بودم و شما زحمت کشیدید و جواب دادید ولی فاکتورهای ما طبق فاکتورهای اداره ارزش افزوده بوده و طبق کلاس های آموزشی که برای مودیان گذاشته بودند و نمونه فاکتورهایی که نشان داده بودند شرکت طبق همان انجام داده و فاکتور از فروشنده گرفته.اما متاسفانه فاکتورهای ما در لیست سیاه رفته.با اینکه فروشنده مورد نظر گواهی ثبت شرکت و کد اقتصادی و ثبت نام ارزش افزوده داشته و لوازم خریداری شده با اسناد همخوانی دارد و اداره دارایی تایید نموده و برگه قطعی سال 90 را صادر کرده.الان شرکت را مبلغ 100 میلیون تومان جریمه کرده اند واقعا این کمال بی انصافیه.آقای حاجی محمدی خواهشا راهکاری بدید که ما بتونیم این مشکل بزرگ را حل کنیم.

    1. سلام
      متاسفانه در حال حاضر تعداد شرکتهایی که با داشتن تمامی موارد قانونی و حتی گواهی نامه ثبت نام در لیست سیاه قرار گرفته اند کم نیستند . این شرکتها با پوشش کاملاً قانونی اقدام به ارائه فاکتورهای غیر مجاز می کنند. و به تناسب شرکتهایی که طرف معامله آنها قرار بگیرند ، خیلی سریع به لیست سیاه اضافه می شوند.
      خیلی هوشمندانه عمل کنید تا از صحت قرار نگرفتن شرکت طرف معامله در لیست سیاه با خبر شوید.
      به احتمال خیلی زیاد فروشنده شما هم از این تیپ شرکتها بوده که باعث رد فاکتورها شده است .

  4. واقعا چه باید کرد وقتی اداره مالیات بر ارزش افزوده کلاسهایی را ترتیب میدن و از مودی میخوان که در این کلاسها شرکت کنند و طبق فاکتورهایی که این اداره نشان میدهد و مورد تایید این اداره میباشد تهیه گردد و بعد از 3 سال غیر واقعی اعلام میشه.و شرکت ما با توجه به موجود بودن اقلام خریداری شده و بارنامه باید مبلغ 100 میلیون تومان جریمه شود.این شرکتی که الان از لحاظ شما رد شده قبلا مورد تایید دارایی بوده و طبق تایید این اداره ما خریداری کردیم حال باید جریمه شویم؟

  5. از اینکه تجربه ارزشمندتان در اختیار بنده قرار میدهید سپاسگذارم
    فرمایشات شما صحیح
    بنده در بسیاری از صورتهای مالی همزمان طبقه بندی مبالغ بازیافت پیمان و پیمان در جریان پیشرفت دیدم.
    مطمئناً فرقی دارد که جداگانه طبقه بندی میشود، می خواستم ببینم استدلال بنده درست می باشد.

      1. جناب آقای حاجی محمدی
        با سلام
        خواهشمند است در صورت امکان در روز های آینده یا ماههای آینده تکنیکنهای رایج در استانداردهای شماره 23 و 29 ارائه فرمائید.
        با تشکر فراوان

        1. جناب پورکاویان عزیز
          متشکرم ، پیشنهاد ارزشمندی ارائه دادید که میتونه خیلی برای کاربران مفید باشه ، حتماً بررسی میشه .

  6. سلام خدا قوت و ممنون از مظالب خوبتان می خواستم بدانم کسی که کارمند دولت باشد می تواند یکی از اعضای شرکت سهامی خاص یا با مسئولیت محدود باشد . و اگر کاری را تازه شروع بکنیم حتما از همان اول باید شرکت به ثبت برسانیم چه مدت می توانیم صبر کنیم وبعد شرکت را ثبت کنیم با تشکر

    1. سلام به شما
      از حسن توجهتون متشکرم ، کامندان دولت می تونند اعضای سایر شرکتهاهم باشند ، ثبت شرکت بستگی به نوع فعالیت خودتون داره ، یعنی چقدر الزامات قانونی برای شما مهم باشه ، مثلاً به عنوان شرکت می خواهید یک قرارداد نسبتاً سنگین منعقد کنید ، به هر حال تا زمانیکه می تونید به عنوان شخص حقیقی فعالیت داشته باشید نیازی به ثبت شرکت ندارید .

      1. تشکر از تلاش بی وقفه شما
        با سلام و صبح بخیر
        آیا پیمان در جریان پیشرفت در سمت راست ترازنامه بدلیل درآمد شناسایی شده از بابت قرارداد منعقده با کارفرما که پیمانکار بخشی از کار موضوع پیمان را انجام داده ولی بنا به دلایلی کارفرما آنرا قبول ندارد طبق بندی می گردد؟؟در مورد دیگر صدق نمی کند؟؟

        فرض کنید شرکتی با موضوع انجام خدمات مهندسی اقدام به فعالیت میکند آیا:
        1- اختراع بدست آمده هنگام فعالیت پس از ثبت اختراع و قیمت گذاری توسط کارشناس دادگستری به همان مبلغ ، جزء دارایی نا مشهود ثبت نمود و بعنوان سایر در آمد های غیر عملیاتی شنایی کرد ؟؟؟(موضوع فعالیت اساسنامه شرکت اختراع نباشد)
        2- معاف از مالیات می باشد؟؟؟

        1. خیلی متشکر و ممنون از شما دوست عزیزم
          مورد اول را می توان به عنوان مبالغ بازیافتنی در نظر گرفت که قبلاً هم خودتان اشاره کرده بودید .
          در مورد سوال بعدی ، اگر موضوع اساسنامه نباشد پس شرکت تحقیقاتی و پژوهشی نخواهد بود . شما بابت این اختراع هزینه هایی را به انجام رسانده اید که باید ثبت کنید و می توانید به عنوان دارایی نامشهود یا چیزی که سرقفلی محسوب شود ثبت کنید . طرف آن هم می تواند درآمدهای غیر عملیاتی باشد .
          اگر هم عوارضی موقع ثبت دادید ثبت کنید . اما مالیات خیر .

  7. با سلام
    مشکل اصلی در این لیست عدم درج تاریخی است که این شرکتها در لیست سیاه قرار گرفته اند .

    1. نه این مشکل نیست. بلکه مشکل اساسی اینه که تمام اشخاصی که با مودیان کد فروش ارتباط داشته اند، از ابتدا می دانسته اند که وارد چه عملی شده اند. آنان یا کالا را از شخص مندرج در فاکتور دریافت ننموده اند و یا مبلغ مندرج در فاکتور را به حساب وی واریز ننموده اند و در حقیقت با اطلاع و آگاهی کامل اقدام به انجام یک معامله صوری نموده اند. مشکل اساسی این است که اداره امور مالیاتی نمی تواند تمام اشخاصی که باید در لیست سیاه وارد شوند را بیابد و آنان را معرفی کند. لذا باید از طریق سیستم خرید و فروش و سیستم های جامع بانکها وارد عمل بشه.

      1. اگر منظورتون از مشکل در سوال آقای ایمانی باشه باید عرض کنم این یک مشکل بزرگه که در این لیست هنوز مشخص نیست که شرکتهایی که با مشخصات فوق قرار گرفته اند از چه تاریخ و روزی ثبت شده اند و آبدیت شدن اون هم مشکل دیگری است . و مشکل بدتر و بزرگ تر نمایان شدن شماره اقتصادی آنها و احتمال سوء استفاده دیگران از آنهاست . وگرنه اقدامات سازمان مالیاتی در رابطه با گزارشات فصلی و کنترل ردو بدل شدن فاکتورهای سوری ارزشمند است .

      2. با سلام سرکار خانوم کوشکی
        در این مورد من جدیدا با شرکتی مواجه شده ام که بدلیل خاص بودن مواد آن مجبور به خرید مواد خود از یک فروشگاه واقع در خیابان امام خمینی شهر اصفهان بوده است و فروشگاه هم با توجه به اینکه دارای فاکتور رسمی ارزش افزوده دار نیز است و باید حدود 200 میلیون تومان را فاکتور می داده به دلیل کتمان در آمد از یکی از شرکتهایی که در لیست سیاه شده است قبلا فاکتور صادر میکرده.
        این در حالی است که شرکت مبلغ رو واریز و همچنین کلیه مدارک حمل آن نیز موجود است.
        در صورت نیاز اسم شرکت و فروشگاه رو میدم خدمتتون. پس همیشه شرکت تقصیر کار نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع نامنویسی دوره حضوری آنلاین ۳۳ ام صفرتاصدمالیات ۱۴۰۲

آخرین بروزرسانی ها :

بروز ترین دوره ها :