فهرست مطالب

قیمت نرم افزار حسابداری شما زیر 100هزار تومان است؟

شما به چه نرم افزاری نیاز دارید؟؟

به نام خدا و عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما

سوالات اولیه یک کارشناس حسابداری می تواند از این بخشها آغاز شود و به راه اندازی یک نرم افزار  ختم گردد. در این بخش قصد ندارم پیرامون راهکارها و مطالب  قبلی با شما صحبت کنم ، مطالبی  که مبنی بر نحوه راه اندازی کسب و کار منطبق با شرایط ثبتی و قانونی و به دنبال آن تشکیل پرونده مالیاتی و انجام تکالیف مالیاتی ارائه شد. یا اینکه بعد از ثبت شرکت چه اقداماتی را از لحاظ قانونی باید اجراکنید.

سیستم حسابداری انفرادی شما چیست ؟

در این بخش بیشتر توضیحات من درمورد اولین قدم راه اندازی کسب و کار است ، شما در اولین قدم باید یک سیستم حسابداری را برای خود پیاده سازی کنید . این سیستم می تواند از یک شبه نرم افزار حسابداری در جدول اکسل و تا انواع دیگر نرم افزار ها باشد . ممکن است خیلی از افراد بصورت انفرادی و کاملاً شخصی فعالیتی را شروع کرده باشند و بدون اینکه جا و محلی را برای استقرار کسب و کار در نظر گرفته باشند ، بصورت سیار و یا از طریق اینترنت مشغول فعالیت باشند .

آبدیت نرم افزار شوخی نیست !

متاسفانه با توجه به تاکید خیلی زیاد کارشناسان رشته حسابداری به مدیران کسب و کارها، مبنی بر ثبت به موقع اطلاعات بازهم با نادیده گرفتن مدیران ، مشکلات زیادی را با پرداخت هزینه های زیاد برای آنها بوجود آورده است .

ما دراین بخش فرض می کنیم یک مدیر کسب و کار سیستم حسابداری را در ابتدای کار خود پیاده سازی کرده است و در حال ادامه دادن فعالیت می باشد . در ادامه متوجه ازدیاد حجم کار خود می شود و به این نقطه می رسد که باید سیستم حسابداری خود را تجهیز نماید .

• آیا سیستم حسابداری ابتدایی قابلیت ارتقاء را دارد ؟
• آیا سیستم حسابداری قابلیت انتقال اطلاعات و داده ها را به نرم افزار دیگر دارد ؟
• آیا پرداخت هزینه بیشتر برای راه اندازی یک نرم افزار مطمئن تر در ابتدای کار ارزش ندارد ؟
• پیش بینی و برآورد شما از ادامه روند پیشرفت و گسترده شدن کسب و کار چیست ؟

اینها سوالاتی هستند که یک مدیر باید توجه خاصی به آن داشته باشد و پاسخ منطقی را برای آنها پیدا کند. یکی از مشکلات بیشتر مدیران ، عدم پیش بینی اصولی از روند کسب و کارها و سرعت پیشرفت فعالیت آنهاست . پس طبق فرض ما یک مدیر ساده ترین نرم افزار حسابداری را با توجه نامشخص بودن روند توسعه کسب و کارش انتخاب می کند ، در اینجا باید به این نکته توجه کند که آیا در صورت گسترده شدن اطلاعات ، قابلیت توسعه نرم افزار حسابداری هم خواهد داشت .

بجای اینکه چندبار خرید کنید ، یکبار برای همیشه خرید کنید

مسئله مهمی که باید توجه داشته باشید انتخاب نوع نرم افزار حسابداری است . اینکه نرم افزار قبلی بتواند بخوبی ارتقا پیدا کرده و اطلاعات را انتقال دهد . و اگر هم قصد ارتقاء فعالیت را ندارید ، بتواند در همان سطح به درستی رویدادهای مالی را ثبت کند. نکته دیگر اینکه بتواند بخوبی گزارشات استانداردی را ارائه کند .

امیدوارم با انتخاب یک نرم افزار حسابداری پایه استاندارد ، مشکلی در ادامه راه نداشته باشید.

دوستان عزیزی که تمایل به مشاوره رایگان در مورد انتخاب نرم افزار حسابداری منطبق با کسب و کار خود دارند می توانند از طریق بخش ارتباط با ما تماس حاصل کنند.

موفق و پیروز باشید.

پر بحث ترین مقالات مرتبط

دیگر مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع نامنویسی دوره حضوری آنلاین ۳۳ ام صفرتاصدمالیات ۱۴۰۲

آخرین بروزرسانی ها :

بروز ترین دوره ها :